خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

پرداخت یارانه حمایتی در سه مرحله/72 درصد جامعه حمایت مالی دولتی می‌گیرند/اما و اگر‌های سهام‌دار کردن کارگران/نجات به شیوه تاچریسم یک دروغ شاخدار است/امیدواری کارگران قند فسا شدت گرفت/بیست سال است سود سهام ما ناپدید شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۰۳

اعلام جزئیات یارانه حمایتی دولت و اظهارات سخنگوی دولت مهم‌ترین اخبار منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا در روز دوشنبه بیست و هفتم آبان بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز جزئیات یارانه حمایتی دولت اعلام شد. همچنین علی ربیعی و احمد میدری اظهاراتی درباره حمایت‌های دولتی داشتند. گزارشی درباره سهام‌دار کردن کارگران، گفت‌و‌گویی با ناصر آغاجری و اخباری درباره کارگران قند فسا، کشت و صنعت مغان، کارگران نوظهور و مصوبه بهبود فضای کسب و کار از دیگر مطالب منتشر شده این روز بود.

 پرداخت یارانه حمایتی در سه مرحله

سازمان برنامه و بودجه جزئیات پرداخت یارانه حمایتی را اعلام کرد.

 72 درصد جامعه حمایت مالی دولتی می‌گیرند

۷۲ درصد از جامعه حمایت‌های مالی دولت را دریافت خواهند کرد. نزدیک به ۲۸ درصد از سه دهک بالای جامعه مشمول این طرح نیستند اما اکثریت قریب به اتفاق جامعه این حمایت‌ها را دریافت می‌کنند.

 اما و اگر‌های سهام‌دار کردن کارگران

شریک کردن کارگران در کارخانه‌ها به این صورت که آنها در ازای سهامی که دارند در تصمیم‌گیری‌ها نیز نقش داشته باشند، تاثیر زیادی در بهبود معیشت و افزایش بهره‌وری کار دارد.

 نجات به شیوه تاچریسم یک دروغ شاخدار است

ناصر آقاجری (فعال کارگری) مولفه‌های مناسبات اقتصاد سرمایه‌داری را برمی‌شمارد؛ مناسباتی که بارِ سنگینِ اشتباهات خود را بر دوش مردم و کارگران می‌اندازد و «ارزش افزوده‌ی نیروی کار» را از اساس مردود می‌داند.

 امیدواری کارگران قند فسا شدت گرفت

کارگران قند فسا در انتظار پرداخت معوقات مزدی خود هستند. قرار است مطالبات از ابتدای ماه بعد پرداخت شود.

 با سوء مدیریت مدیران کشت و صنعت مغان این بنگاه زیان‌ده شد

ولی ملکی (عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس)گفت: با سوءمدیریتی مدیران کشت و صنعت مغان این بنگاه زیان‌ده شده و با قیمت نازل واگذار شده است.

 بیست سال است سود سهام ما ناپدید شده

نماینده کارگران نوظهور می‌گوید: با اجاره کارخانه به موزاییک‌سازی، معوقات کارگران به تدریج پرداخت می‌شود.

 تشکیل هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار

نمایندگان مجلس تصویب کردند که هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز