خبرگزاری کار ایران

کارگران اراک پیرامون جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی خواستار شدند؛

بازگشت صنایع آسیب‌دیده، حسابرسی اموال و برگرداندن سرمایه‌های هدر رفته مهم‌ترین خواسته کارگران اراک است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۹۸۲

جمعی از کارگران صنایع بزرگ در اراک پیرامون جلسه بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی طی نامه‌ای، مهم‌ترین خواسته‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران اراک پیرامون جلسه بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی که قرار است در روز یکشنبه، 26 آبان ماه، در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود، طی نامه‌ای راهکارهایی ارائه دادند.

در این نامه آمده است: پس از وقوع مشکلات بسیار برای صنایع مهم کشور در استان مرکزی، اعضای عالی‌رتبه‌ی دولت در سطح معاون اول، وزرای اقتصاد، کار، صنعت، راه، کشور و استاندار مرکزی، جلسه‌ای را با عنوان «بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی» در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ برگزار‌ خواهند‌ کرد. طی سال‌های گذشته، به اسم اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی، شرکت‌های راهبردی و بسیار بزرگی به اشخاص واگذار شده که نتیجه آن پسرفت این صنایع و بروز مشکلات متعدد بوده است.

در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: بی‌شک تکرار روند قبلی؛ خلاف شرع، عقل و قانون است و مردم، کارگران و کارشناسان موافق واگذاری‌ این شرکت‌ها به یک شخص نخواهد بود. بر اساس قانون، واگذاری صنایع راهبردی و حیاتی به یک فرد، چه در سطح مالکیت و چه در سطح مدیریت، اشتباهی بزرگ و ادامه‌ی دور باطل مسائل کنونی است.

پیکره‌ی زخمی این صنایع به سهامداران و مدیران امین و دارای اهلیت نیاز دارد. بر همین اساس تنها راه نجات این مراکز حیاتی، تحقق این فرآیند است:

۱. در ابتدا، بازگشت صنایع آسیب دیده به دولت

۲. حسابرسی اموال و دارایی‌ها انجام و تخلفات و متخلفین به مردم معرفی شوند.

۳. برگرداندن سرمایه‌هایی که با سوء مدیریت هدر رفته و یا با سودجویی غارت شده‌اند.

۴. واگذاری به مجموعه حقوقی امین و دارای اهلیت و یا سازمان اقتصادی تایید شده و توانمند، طی یک فرآیند شفاف، همراه با اخذ تعهدات دارای ضمانت اجرایی و نظارت کامل و دائمی.

۵. انتخاب مدیرعامل از نیروهای متخصص و بومی این شرکت‌ها و دوری از دسته‌بندی‌ها و گروه‌گرایی‌ها در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل. این موضوع مهمی است که در سال‌های گذشته نادیده گرفته شده و زمینه‌ساز مشکلات بسیاری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز