خبرگزاری کار ایران

تشریح دستاوردهای تأمین اجتماعی در اجلاس جهانی بروکسل

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۹۴

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در اجلاس جهانی تأمین اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، شهرام غفاری اظهار داشت: اجلاس جهانی تامین اجتماعی شامل نشست‌های ارکان قانونی اتحادیه از جمله؛ یکصد و نوزدهمین جلسه هیات رئیسه، سی و سومین مجمع عمومی، نشست‌های عمومی و تخصصی اجلاس، سی و هشتمین جلسه شورای ایسا و یکصد و بیستمین جلسه هیات رئیسه بود.

نمایندگان سازمان تامین اجتماعی نیز در حاشیه این اجلاس با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، رئیس و دبیرکل ایسا، وزیر منابع انسانی مالزی و هیات همراه و مدیرعامل سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان و هیات همراه، دیدار و گفتگو کردند.

همچنین در سی و هشتمین جلسه شورای ایسا، سازمان تامین اجتماعی از بین 320 سازمان عضو اتحادیه از 157 کشور برای ششمین دور متوالی به نمایندگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان عضو هیات رئیسه این اتحادیه انتخاب و مدیر عامل سازمان به عنوان هیات رئیسه برگزیده شد.

غفاری گفت: اجلاس جهانی تامین اجتماعی 2019، نقطه عطف رویدادهای بین المللی اتحادیه در پایان دوره مدیریت سه ساله 2019‌-2017 و آغاز دوره مدیریت جدید اتحادیه (2022‌-2020) به شمار می رود.

وی افزود: این اجلاس، بزرگترین رویداد بین المللی حوزه تامین اجتماعی بود که فرصت بی نظیری را برای گردهمایی و اشتراک گذاری دانش تخصصی و تجربیات الهام بخش بیش از یکهزار شرکت کننده از 150 کشور شامل وزیران، مدیران ارشد و متخصصان تامین اجتماعی سازمان های عضو ایسا فراهم کرد.

 غفاری اجلاس جهانی تامین اجتماعی را فرصتی برای ملاقات با سازمان های بین المللی، وزیران، نمایندگان دولت ها و سایر نهادهای تامین اجتماعی، تعامل با بیش از یکهزار مدیر ارشد، متخصص و کارشناس، تبادل تجربیات، شناسایی چالش ها و یافتن راهکارهای نوین، مشارکت در ترسیم آینده تامین اجتماعی و فراگیری استانداردهای حرفه ای بین المللی عنوان کرد.

مدیرکل امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی گفت: دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، دیدار با رئیس و دبیر کل ایسا، دیدار با وزیر منابع انسانی مالزی و دیدار با مدیر عامل سازمان بیمه حوادث اجتماعی آلمان از دیگر نشست های جانبی هیات نمایندگان سازمان تامین اجتماعی در این اجلاس بود.

مشروح گزارش:

یکصد و نوزدهمین جلسه هیات رئیسه (یکشنبه 13 اکتبر 2019 / 21 مهر 1398)

هیات رئیسه، رکن حاکمیتی اتحادیه و متشکل از رئیس، خزانه دار، دبیرکل و اعضای منتخب از مناطق مختلف جغرافیایی جهان است که وظایف مهمی شامل تنظیم فرایندها، برنامه زمانی و دستور العمل های شفاف برای تدوین برنامه فعالیت ها، تعیین بودجه و نرخ حق عضویت سالانه اعضاء را برعهده دارد.

سایر وظایف هیات رئیسه عبارتند از: شناسایی اولویت های برنامه فعالیت ها، پایش و ارزیابی عملکرد واقعی فعالیت ها و نحوه تخصیص بودجه، تصویب قوانین مالی، تصویب هر گونه قوانین اجرایی، ایجاد ساختار کمیته های ویژه هیأت رئیسه و تعیین حدود و اختیارات هر کمیته، انتخاب رئیس و اعضای هر کمیته، تصمیم گیری در جهت پذیرش تقاضاهای عضویت اصلی یا فرعی در اتحادیه، وضع مقررات در زمینه عضویت، وضع قوانین اجرایی جهت برگزاری مجمع عمومی و جلسات شورا و تعیین کاندیداهای ریاست جلسات مجمع عمومی و معاونین آنان،ایجاد ساختار کمیسیونهای فنی و تعیین رئیس هر یک از کمیسیون ها و همچنین پیشنهاد اصلاح اساسنامه اتحادیه.

جلسه عمومی: بلژیک و تأمین اجتماعی: حمایت گر و در حال تغییر

در این جلسه، سازمان های دولتی تأمین اجتماعی بلژیک، نظام تامین اجتماعی این کشور و دستاوردهای اصلی آن را معرفی کردند. چشم انداز، اصلاحات و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی بلژیک در محافظت از مردم در مواجهه با دنیای در حال تغییر، در مقابله با  10 چالش جهانی تامین اجتماعی، تحلیل شد.

جلسه عمومی: واکنش های نوآورانه در مواجهه با چالش های اصلی جهانی

سه سال پس از گزارش ایسا در مورد 10 چالش تأمین اجتماعی در آخرین نشست تأمین اجتماعی در پاناما، در این جلسه مروری کلی بر پیشرفت های جهانی در مواجهه با این چالش ها ارائه شد. راه حل های نوآورانه و پاسخ های مؤثر که توسط اعضای ایسا ارائه شده و در گزارش جهانی گردآوری شده اند، چارچوب گفتگوهای کلیدی درباره تأمین اجتماعی در بستر تغییرات اجتماعی، جمعیت شناختی و اقتصادی را شکل دادند.
این جلسه با تحلیل روند پیشرفت تأمین اجتماعی از منظر تاریخی، طرح های بازنشستگی، خدمات درمانی، بیکاری، حوادث شغلی و کمک هزینه خانواده، به ارائه راهبردهای نویدبخش در حوزه تأمین اجتماعی اختصاص یافت.

شکل دهی به آینده تأمین اجتماعی (سه شنبه  15 اکتبر 2019 / 23 مهر 1398)

سی و سومین مجمع عمومی ایسا

مجمع عمومی، بالاترین نهاد قانونی اتحادیه است که تمامی اعضا در آن حضور دارند. در این مجمع، گزارشی از سوی دبیرکل اتحادیه در خصوص فعالیت های ایسا در دوره سه ساله 2019-2017 ارائه شد.

جلسه عمومی: تأمین اجتماعی در عصر دیجیتال

نوآوری در فناوری و تحولات دیجیتالی نظام های اقتصادی، بازارهای کار و جوامع را با سرعت و مقیاسی پیش بینی نشده دچار دگرگونی کرده است. نظام‌های تأمین اجتماعی در سراسر جهان متأثر از تحولاتی هستند که از یک سو، در حوزه دامنه پوشش، تأمین مالی، طراحی مزایا و انتقال خدمات، سازمان ها را با چالش هایی اساسی مواجه ساخته و از سوی دیگر، فرصت های مهمی برای آنها به ارمغان آورده است. مشاغل غیر استاندارد، انتظارات عمومی فزاینده، نیازها و فرصت های مهارتی برای غلبه بر موانع پوشش، نمونه‌ای از عبارات کلیدی این حوزه به شمار می روند. این جلسه، مروری در سطح بالا بر چالش ها و فرصت های موجود ارائه داد و به تحلیل این موضوع که چگونه سازمان‌های تأمین اجتماعی می‌توانند از مردم در عصر دیجیتال حمایت کافی به عمل آورند، پرداخت.    

تعالی و نوآوری در تامین اجتماعی (چهارشنبه  16 اکتبر2019 / 24 مهر 1398) 

جلسه عمومی: حمایت از تعالی: شش سال با رهنمودهای ایسا

مجموعه رهنمودهای ایسا که از نشست جهانی تأمین اجتماعی در سال 2013 تدوین آن آغاز شد، نقش مؤثری در تقویت مدیریت تأمین اجتماعی در سراسر جهان ایفا کرده است. این استانداردهای حرفه ای همراه با خدمات مرکز تعالی ایسا، ابزاری شناخته شده برای توسعه و ارزیابی ظرفیت های سازمانی به شمار می‌روند. این جلسه به تحلیل اثربخشی رهنمودهای ایسا پرداخت و نمایندگان سازمان‌های عضو، تجربه پیاده سازی رهنمودهای ایسا در مسیر نیل به تعالی و ارزش راهبردی ایجاد شده در سازمان خود را به اشتراک گذاشتند. با توجه به ماهیت پویای رهنمودها، در این جلسه، از رهنمود جدیدی با موضوع "یکپارچگی: برخورد با خطا، فرار بیمه ای و فساد در نظام های تأمین اجتماعی" رونمایی شد.  

جلسه عمومی: قدرت نوآوری در ایجاد تحول

نوآوری ابزاری توانمند در ایجاد تحول در سازمان‌ها، برنامه‌ها و خدماتشان است. هرچند ابتکارات نوآورانه ممکن است با موانعی روبرو شود. در بخشی از این جلسه، متخصصان ارشد که با نوآوری در سازمان‌هایشان تحول ایجاد کرده اند، تجربیات‌شان را به اشتراک گذاشته و نکات مهم آموزشی، و عوامل کلیدی مؤثر در موفقیت شامل رهبری، حکمرانی خوب و سایر راهبردهای پیاده سازی موفقیت آمیز رویکردهای نوآورانه در سازمان های تأمین اجتماعی را برجسته ساختند.

حوزه نوآوری ایسا: تجربه ای که نباید از دست داد

ورود به حوزه نوآوری ایسا شرکت کنندگان را به آینده سازمان های تأمین اجتماعی نزدیک می‌کند. نمایش و ارائه نوآوری ها به زبان های مختلف، فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری، گفتگو و الهام گرفتن فراهم ‌آورد.

تقویت تاثیر اجتماعی تامین اجتماعی (پنجشنبه 17 اکتبر 2019 / 25 مهر1398) 

صد سالگی ILO: تأمین اجتماعی برای آینده روشن تر

صد سالگی سازمان بین المللی کار فرصتی است برای تجلیل از دستاورد‌ها و گفتگو درباره راهبردهای آینده.ILO از زمان تأسیس، نقش مهمی در توسعه تأمین اجتماعی در سراسر جهان ایفا نموده و تأسیس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) در سال 1927 در سایه حمایت های ILO به نتیجه رسید. با توجه به تحولات اجتماعی، بازار کار و عزم جهانی برای تحقق حمایت اجتماعی همگانی تا سال 2030، در این جلسه، راهبردها و همکاری های مشترک ISSA و ILO برای حمایت از مردم در دنیای در حال تغییر بررسی شد.

جلسه عمومی: تأمین اجتماعی برای جوامع در حال تغییر

تأمین اجتماعی نقش مهمی در ایجاد فرصت ها و کاهش مخاطرات دارد و در نتیجه، عامل مهم توانمندسازی در روند همبستگی اجتماعی و رشد فراگیر به شمار می رود. بنابراین، ضرورت دارد سازمان‌های تأمین اجتماعی برای حفظ این جایگاه در آینده با تغییرات عمده اجتماعی، اقتصادی و جمعیت شناختی همراه شوند: پوشش تأمین اجتماعی همچنان در برخی کشورها ناکافی است؛ افزایش نابرابری، همبستگی اجتماعی را با چالش مواجه ساخته است؛ سالمندی جمعیت نیازمند راهکارهای مناسب در مواجهه با افزایش تقاضا برای خدمات و مراقبت های بلند مدت است. این جلسه، به موضوع تغییرات اجتماعی و واکنش تأمین اجتماعی به این تغییرات با هدف راهکارهای حمایت کافی و پایدار از جوامع در حال تغییر، پرداخت. 

نشست تخصصی مصطفی سالاری:

گسترش دامنه پوشش بیمه ای به گروه های شغلی خاص

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست، ضمن تشریح اقدامات این سازمان برای گسترش پوشش تامین اجتماعی در ایران، با اشاره به اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درخصوص ضرورت برخورداری همگانی اقشار جامعه از مزایای تامین اجتماعی، روح بشر دوستانه حاکم بر قوانین تامین اجتماعی را منشا تحولات و اصلاحات قوانین و مقررات گسترش دامنه پوشش به اقشار خاص در دو دهه گذشته در جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی با برشمردن گروه های شغلی خاص شامل کارگران ساختمانی، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، بافندگان فرش و گلیم، رانندگان، خادمین مساجد، باربران، زنبورداران، نویسندگان، کارکنان صنایع دستی، کارفرمایان صنفی و غیره، ساز و کار و نحوه شناسایی شاغلان در این گروه های شغلی و همچنین فرایند بیمه پردازی و مزایای متعلقه را به تفصیل شرح داد.

شایان ذکر است طرح گسترش دامنه پوشش سازمان تامین اجتماعی در رقابت تجربه موفق ایسا در اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه 2018، به تشخیص مرکز تعالی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی، منطبق بر رهنمودهای ایسا در زمینه حکمرانی خوب، کیفیت خدمات، وصول حق بیمه و رعایت مقررات و بخشنامه ها، و گسترش دامنه پوشش، طبقه بندی شده و موفق به اخذ گواهی تایید تجربه موفق از هیات داوران شد. به منظور الگوبرداری سایر سازمان های عضو، این طرح در پایگاه داده تجربیات موفق سایت اینترنتی ایسا، بارگذاری شده است.

هیچ کس نباید از قلم بیفتد التزام عملی به یک تعهد جهانی (جمعه 18 اکتبر2019 / 26 آبان 1398)

جلسه عمومی: نشست جهانی تامین اجتماعی

نشست جهانی تامین اجتماعی به منزله نقطه عطف این اجلاس تلقی می شود که وزرا و نمایندگان ارشد سازمان های بین المللی را به منظور گفتگو در خصوص نقش راهبردهای حمایت از مردم در برابر مخاطرات در حال تغییر گردهم می آورد. در این نشست، نقش حیاتی تعهد سیاسی و ظرفیت های سازمانی برای تضمین لحاظ همه افراد بدون استثناء، کمک به همبستگی اجتماعی و حمایت از راهبردهای رشد فراگیر  مورد بررسی قرار می گیرد.  

سی و هشتمین جلسه شورا:

شورای ایسا، نهاد انتخاباتی اتحادیه است که متشکل از نمایندگان رسمی و جایگزین می باشد. شورای ایسا در خصوص برنامه و بودجه دوره سه ساله 2022-2020 اتحادیه تصمیم گیری می نماید. در این جلسه، رئیس، خزانه دار و اعضای کمیسیون نظارت و همچنین اعضای هیات رئیسه نیز برای دوره سه ساله2022- 2020 انتخاب شدند. در این جلسه، دکتر مصطفی سالاری به نمایندگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان عضو هیات رئیسه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز