خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز:

نه گزارش تحقیق و تفحصِ خصوصی‌سازی و نه گزارش کارفرمای هفت‌تپه به کمیسیون اجتماعی نرسیده است/ امیدواریم زودتر اطلاعات ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۹۲

نماینده اهواز در مجلس می‌گوید: هیچ کدام از گزارش‌های مربوط به هفت‌تپه به دست نمایندگان مجلس نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و دوم مهرماه، نمایندگان کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه توانستند بعد از کشاکشی طولانی به پایتخت، به خانه ملت بیایند و با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با خواسته‌ها و دغدغه‌های صنفی خود دیدار کنند.

خروجی این دیدار و دیدار نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس با کارفرمای هفت‌تپه که در محل وزارت کار برگزار شد، قرار برای تحویل دو گزارش بود؛ یکی گزارشی که تحقیق و تفحص سازمان خصوصی‌سازی باید در ارتباط با نحوه واگذاری هفت‌تپه ارائه کند و دیگری گزارشی که کارفرمای هفت‌تپه باید به وزارت کار و از آن طریق به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس بدهد و در آن به تفصیل مشخص نماید که چگونه مطالبات کارگران را پرداخت کرده است؛ آیا هر بار که کارگران معترض شده‌اند، پرداخت‌ها به موقع شده یا پیش از آن نیز، دستمزد کارگران منظم واریز شده است.

علی ساری (نماینده مردم اهواز در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در ارتباط با این دو گزارش می‌گوید: هنوز هیچ کدام از این گزارش‌ها به دست نمایندگان نرسیده است.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص سازمان خصوصی‌سازی، قرار شده به جز بررسی واگذاری‌ها به طور مشخص، در مورد هفت‌تپه تحقیق کند، گفت: نه گزارش این سازمان و نه آنچه قرار بود کارفرما تهیه کند، هنوز به دست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نرسیده است.

ساری در پاسخ به اینکه مگر قرار نبوده گزارش سازمان خصوصی‌سازی، ظرف ده روز یا نهایت بیست روز آماده شود؛ گفت: قرار بر این بوده ظرف ده یا بیست روز گزارش آماده شود و امیدواریم زودتر اطلاعات و داده‌ها به دست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برسد.

قرار است اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بعد از دریافت گزارش‌های سازمان خصوصی‌سازی، در مورد امکانِ خلع ید از سهامدار تصمیم‌گیری کنند؛ کارگران هفت‌تپه می‌گویند این مجتمع باید به دولت عودت داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز