خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری خبر داد:

ایجاد بیش از 23 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در قرارداد وزارت تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۸۸

وزیر تعاون با اشاره به انعقاد قرارداد عاملیت با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار امیدواری کرد: با اشتغالزایی 23 هزار و 587 شغل مستقیم و غیرمستقیم در این قرارداد، گام مثبتی برای اشتغال در سال 98 برداشته شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم امضای قرارداد عاملیت بند الف تبصره 18 بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که با حضور اردکانیان وزیر نیرو در محل وزارت تعاون برگزار شد، گفت: امیدوارم از ظرفیت بخش‌های خصوصی و تعاونی بهره‌برداری لازم صورت گیرد و از این طریق لایه‌هایی از اشتغالزایی فتح شود.

وی ادامه داد: یکی از آثار حضور خدمت‌گزارانه دولت در جامعه استفاده از ظرفیت دولت برای هم‌افزایی و همکاری مشترک بین دولتمردان است که یکی از نمونه‌های قابل بیان آن در این جلسه اتفاق می افتد.

وزیر تعاون تصریح کرد: وزارتخانه‌های نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی متناسب با مسوولیت‌هایشان کنار هم می‌توانند اقدام موثری را برای جلوگیری از هدررفت منبع حیاتی و ارزشمند کشور و عرصه ایجاد اشتغال ایفا کنند که این خود اقدامی ارزشمند است.

شریعتمداری افزود: همواره حرکت پول و سرمایه به سمت فعالیت‌های زیربنایی به کندی صورت می‌گیرد ولی با استفاده از بسترهای آماده سازی دولت و به کارگیری برخی ساز و کارها در این عرصه می‌توان برای فعالیت‌های مربوط به کاهش مصرف آب بدون درآمد و هدر رفت منابع آبی، استفاده از کاهنده های مصرف آب و استقرار تانکرهای آب رسانی در روستاها حرکت کرد.

وی ادامه داد: اشتغالزایی در بخش تجارت بسیار مهم است بنابراین باید سرمایه و اشتغال را به این سمت سوق دهیم تا هم اشتغال گسترده‌تر و هم از منابع متنوع سرمایه انسانی بهره برداری شود.

وزیر تعاون تصریح کرد: به‌منظور توسعه اشتغال از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اعطای وام‌ها و تسهیلات ارزان استفاده کردیم که موجب شد سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر 10 هزار نفر در سبد اشتغال از 3 درصد به 23 درصد افزایش یابد.

شریعتمداری استفاده از تبصره 18 قانون بودجه 98 را یکی دیگر از روش‌های کمک به ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ما با پرداخت وام و تسهیلات، کمک‌هزینه دستمزد، کمک هزینه بیمه فعالیت‌های اشتغال‌زا در سطوح مختلف و کمک هزینه تخصیص یارانه و تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف می‌توان بر این مشکل غلبه و در توسعه اشتغال و کارآفرینی موثر عمل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز