خبرگزاری کار ایران

در بیست و هفتمین نشست علمی دوشنبه های فرهنگی و اجتماعی مطرح شد:

ضرورت تاسیس بنیاد نخبگان جامعه کار و تولید

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۰۹

بیست و هفتمین نشست علمی «دوشنبه های فرهنگی و اجتماعی» با عنوان «آسیب شناسی جایگاه نخبگان در ایران» با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر در این نشست با اشاره به اینکه «موتور محرک توسعه در هر کشوری نخبگان هستند و توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی با میزان توجه به امنیت و منزلت نخبگان دارد» تاکید کرد: باید بررسی کنیم که چه رفتاری می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های نخبگی در جامعه منجر شود. قاعدتا ترویج روحیه مشارکت‌جویی و اعتماد خواهی می‌تواند ظرفیت بروز نخبگی را در جامعه افزایش دهد. 

او افزود: تا هنگامی که فرهنگ پرورش نخبگی و انتقادپذیری در جامعه تقویت نشود،  نمی‌توان انتظار رشد و گسترش نخبگی را داشت.

معاون وزیر کار ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه آن هر سال با برگزاری جشنواره‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف، به شناسایی نخبگان این عرصه می‌پردازند. کارگران و کارآفرینان نمونه، تعاونگران برتر و مهارت آموزان خلاق، طی برگزاری این جشنواره‌ها شناسایی می‌شوند و حتی معلولان و ورزشکاران جامعه کار و تولید نیز در عرصه های بین المللی توانایی‌ها و تفاوت‌های خود را نشان می‌دهند. براین مبنا توجه به ضرورت تاسیس «بنیاد نخبگان جامعه کار و تولید» یک هدف ملی است که می‌تواند نیازهای گوناگون این نخبگان را برطرف کرده و الگوسازی در کشور را تسهیل نماید.

میلاد رضایی، کارشناس مسائل اجتماعی و دکترای جامعه شناسی سیاسی نیز به عنوان سخنران این نشست علمی ابتدا با تعریف نخبه و ابعاد آن گفت: نخبه، کسی است که یک قدم از افراد جامعه جلوتر باشد و سیستم چرخش نخبگان، می تواند نظام حاکمیت را به گردش درآورد.

او با اشاره به نظریه های مختلف در باره نخبگان، اظهار داشت: در حوزه رصد نیازمندی‌های مجموعه نخبگان، باید به تاسیس بانک نخبگان توجه شود و دراین حوزه، آسیب‌های گوناگونی وجود دارد که ابتدایی‌ترین آنها فقدان شناخت درست درباره احتیاجات علمی، اداری و ساختاری این قشر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز