خبرگزاری کار ایران

کارگران ارکان ثالثی مطرح کردند؛

آیا بحثِ «تبدیل وضعیت» فقط یک شوی تبلیغاتی برای انتخابات مجلس است؟!

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۶۱

کارگران شرکتی با اشاره به وعده‌های نمایندگان مجلس مبنی بر تبدیل وضعیت می‌گویند: امیدواریم این حرف‌ها فقط شعار انتخاباتی نباشد!

جمعی از کارگران شرکتی شاغل در زیر مجموعه‌های نفت در تماس با خبرنگار ایلنا با توجه به اظهارات و واکنش‌های برخی نمایندگان مجلس، خواستار مشخص شدن بحثِ «تبدیل وضعیتِ نیروهای شرکتی» شدند.

این کارگران می‌گویند:  چرا این موضوع چند ماه مانده به اتمام دوره مجلس پیگیری می‌شود؟! اگر کارکرد تبلیغاتی ندارد، چرا  حاصل این پیگیری به بعد از برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفندماه حواله شده است؟!

این کارگران خطاب به نمایندگانی که در صفحات اینستاگرامی خود از اقدام برای تبدیل وضعیت شرکتی‌ها سخن گفته‌اند، می‌گویند: در این سالها که نمایندگان مجلس و دولت نسبت به تبدیل وضعیت کارگران بی‌تفاوت بوده‌اند، کارگران بی‌شماری متضرر شده‌اند؛ این ضرر چگونه جبران می‌شود؟

آنها سوالات بسیاری مطرح می کنند: «چه تضمینی وجود دارد که مصوبه‌ی این مجلس، در مجلس بعدی ملغی یا دولت بعدی به آن متعهد باشد؛ آیا صرفا فقط عنوان قرارداد از شرکتی و ارکان ثالث به قرارداد مستقیم تغییر می‌کند یا اینکه محتوای قرارداد هم تغییر می‌کند؟ آیا در این تبدیل وضعیت، حقوق و مزایای فردی که از ارکان ثالث به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت می‌شود مثل قبل می‌ماند؟ آیا در این تبدیل وضعیت حقوق قرارداد مستقیم با رسمی برابر می‌شود یا اینکه تبعیض همچنان ادامه پیدا می‌کند؟ آیا آیتم‌های که برای تبدیل وضعیت تعیین شده مثل قیف عمل می‌کند و عده‌ی محدودی شانس رد شدن از آن را دارند یا اینکه ریشه کن شدن زمینه تبعیض شامل همه می‌شود؟ به فرض که این طرح تصویب هم شد آیا شرکت های پتروشیمی در اجرای آن ملزم می‌شوند؟»

این کارگران با بیان اینکه سالهاست در انتظار تبدیل وضعیت و رفع تبعیض میان خود و رسمی‌ها و قراردادی‌ها هستیم، ابراز نگرانی می‌کنند که این بار هم اظهارات نمایندگان مجلس فقط شوی تبلیغاتی برای جمع‌ کردن آرای کارگران بیشمارِ شرکتی و پیمانکاری باشد و زود فراموش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز