خبرگزاری کار ایران

انتظار چند ماهه‌ کارگران پتروشیمی فارابی برای حقی که قانونی‌ست/ مدیران: کارگران صبوری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۱۹۱

کارگران پتروشیمی فارابی خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند؛ وعده‌ای که بارها داده شده اما هنوز به ثمر نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجرای دقیقِ «طرح طبقه‌بندی مشاغل» یکی از خواسته‌های کارگران پتروشیمی فارابی است؛ کارگران این واحد پتروشیمی مانند بسیاری از همتایان خود در واحدهای پتروشیمی، نفت و گاز و همچنین در کارخانه‌های صنعتی، مدتهاست به دنبال اجرای طرحی هستند که براساس مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار، حق اساسی و مسلم آنهاست.

این کارگران از فرمانداری ماهشهر و باقی مقامات محلی درخواست دارند به مطالبه‌ی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که می‌تواند دریافتی کارگران را بالا ببرد، توجه کنند.

کارگران پتروشیمی فارابی در روزهای گذشته بارها در محوطه مجتمع دست به اعتراض صنفی زدند و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

یکی از این کارگران می‌گوید: مدتهاست به ما وعده توخالی داده‌اند؛ این در حالیست که در بسیاری از پتروشیمی‌های ماهشهر و بندر امام، طرح طبقه‌بندی کامل اجرایی شده است.

مسئولان پتروشیمی فارابی می‌گویند اجرای طرح زمان‌بر است و کارگران باید صبوری کنند.

پیش از این نیز، اواخر آذرماه سال ۹۷، اسماعیل طرفی (مدیر روابط عمومی پتروشیمی فارابی) گفته بود: پیش‌زمینه‌ی اجرای طرح طبقه‌بندی فراهم شده و مشاورانی برای این کار، برگزیده شده‌اند منتها این موضوع زمان‌بر است و نیاز به فرصت زمانی مناسب دارد.

وی تاکید کرد: برای اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل نیاز به اخذ مجوزهای موردنیاز و تایید مراجع نظارتی‌ست و هم اکنون نیز کار در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز