خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان/ تعریف نرخ بیکاری برای مردم مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۰۷

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی، گفت: در این رابطه ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه عمومی و ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

«محمدباقر نوبخت» امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، گفت: تورم نقطه به نقطه شهریور نسبت به مرداد و مرداد نسبت به تیر در هر ماه ۶ واحد کاهش را نشان می‌دهد البته تورم سالانه همچنان افزایش داشته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: نقطه شروع نوسان و شوک قیمت ارز بود اما اکنون قیمت ارز با ثبات است. امریکا تصور می‌کرد این فشارها می‌تواند موثر باشد اما اکنون متوجه شده که ایران تسلیم نمی‌شود و به همین دلیل به دنبال بازکشت به مذاکره است.

نوبخت به آمار اشتعال و بیکاری فصل تابستان اشاره کرد و گفت: نتیجه آمار همیشه با گذشته می‌تواند چند درصدی تفاوت داشته باشد.

وی افزود: ما به آماری تشکیک می‌کنیم؛ به طور مثال نرخ بیکاری تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشت و این در حالی است که ۸۴۳ هرار نفر جمعیت شاغل اضافه شد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: تعریف نرخ بیکاری برای همه مردم مشخص نیست و به همین دلیل شاید این آمار درست به نظر نمی‌رسد.

وی گفت: از سال گذشته برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کردیم و ۸ برنامه در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و ... انجام شده است و هر استان یک برنامه اشتغال دارد.

نوبخت ادامه داد: ۲۵ درصد از پولی که باید به دستگاه ها می‌دادیم در ابتدا پرداخت شده است. در این رابطه ۱۸۰۰ میلبارد تومان بودجه عمومی و ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نطر گرفتیم.

وی به تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری برای ایجاد اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: ۱.۲۵ پرداخت شده که معادل ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتعال روستایی و عشایری است و بر این اساس ۲۳۷ هزار نفر در این طرح با استفاده از صندوق توسعه ملی اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز