خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض کشاورزان گلستان به انتقال آب خزر/ انتقال آب خزر کشاورزان شمالی را مجبور به مهاجرت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۴۵

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان گفت: انتقال آب خزر به سمنان منجر به مهاجرت کشاورزان استان گلستان به استان‌های دیگر از جمله سمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و یکم مهر امسال اعلام شد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال آب دریای خزر موافقت کرده است. در روز‌های اخیر اعتراضات مختلفی از طرف فعالان محیط زیست، کشاورزان، نمایندگان مجلس و ... به این طرح صورت گرفته است.

قاسم سوخته‌سرایی (رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان) ضمن اعتراض به این طرح به ایلنا گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان علاوه بر مشکلات زیست محیطی که حیات خطه شمال کشور را به خطر می‌اندازد، تبعات جبران‌ناپذیر اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی دارد.

او ادامه داد: اگر چنین طرحی شدنی باشد و توجیه اقتصادی دارد چرا آب خزر را به شمال گلستان و دشت ترکمن صحرا منتقل نمی‌کنند که در آنجا کشاورزان با مشکلات آبی دست و پنجه نرم کرده و معیشت‌شان در خطر است؟

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی استان گلستان، انتقال آب خزر به سمنان منجر به مهاجرت کشاورزان استان گلستان به استان‌های دیگر از جمله سمنان می‌شود.

او عنوان کرد: چرا باید طرحی را اجرا کرد که منجر به مهاجرت جمعیت استان‌های شمالی شود؟ چرا باید کارگران گلستانی مجبور شوند در جست‌و‌جوی کار به فلات مرکزی مهاجرت کنند؟

سوخته‌سرایی با تاکید بر اینکه انتقال آب خزر به فلات مرکزی کاری خطرناک است و توجیه علمی ندارد، گفت: کشاورزان گلستان با امضای نامه‌ای مراتب اعتراض خود را به مسئولان اعلام کردند. ما از نمایندگان استان‌های شمال کشور می‌خواهیم با این طرح مخرب مخالفت کنند و اجازه اجرای طرحی که کشاورزی و معیشت مردم شمال کشور را به خطر می‌اندازد، ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز