خبرگزاری کار ایران

کبیری:

تعاونی‌ها می‌توانند اشتغال پایدار را برای توانخواهان ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۱۹

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تعاونی‌ها به دلیل ابعاد اجتماعی و اقتصادی می‌توانند اشتغال پایدار را برای توانخواهان ایجاد کنند و همچنین باعث حضور فعال تر این افراد در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی شوند.

به گزارش ایلنا، «محمد کبیری» درحاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و امضای تفاهم ‌نامه همکاری مشترک میان  معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، ویژگی‌های مناسب بخش تعاون برای جامعه هدف بهزیستی را برشمرد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : امیدوارم این کار بتواند بخشی از نیازهای  توانخواهان را پوشش دهد و در نظر داریم از تعاونی‌های توانخواهان در حوزه‌های مختلف  ارائه تسهیلات و حوزه تضامین حمایت کنیم. 

 تفاهم‌ نامه همکاری مشترک میان  سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون هم زمان با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

گفتنی است این تفاهمنامه در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور حمایت از اشتغال و ارتقای رفاه اجتماعی و ایجاد خوداتکایی برای دهک‌های پایین درآمدی در قالب ایجاد و توسعه تعاونی‌های کار آفرینی و تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با موضوع استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود طرف‌های تفاهمنامه به منظور شناسایی، آموزش، هدایت، توانمندسازی جامعه هدف از طریق تشکیل تعاونی و توسعه تعاونی‌های تامین نیاز و فراگیر ملی اجرایی می‌شود.

اولویت دهی به طرح های تعاونی توان‌یابان جهت معرفی به بانک‌ها و استفاده از تسهیلات و مشوق‌های قانونی و حمایتی یکی از بندهای این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز