خبرگزاری کار ایران

نگرانی‌های کارگران و پاسخ‌های مسئولان؛

آیا راننده اتوبوس کارگران نفت «خواب‌آلوده» بوده؟/ علت حادثه‌ای که ۲۲ نفر را درگیر کرد هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۰۱

کارگران بندر صادراتی ماهشهر می‌گویند: اتوبوسی که صبح امروز موجب مرگ یک کارگر و مصدومیت 21 نفر دیگر شده، مجوز نداشته و راننده نیز خواب‌آلوده بوده است اما رئیس تاسیسات بندر صادراتی ماهشهر می‌گوید: اجازه بدهید گزارش نهایی را پلیس راه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز صبح، حادثه تصادف برای سرویس کارکنان بندر صادراتی ماهشهر که به نوعی زیرمجموعه پالایشگاه آبادان محسوب می‌شود، جان یک کارگر را گرفت و دستکم ۲۱ کارگرِ مصدوم را روانه بیمارستان‌های شادگان و ماهشهر کرد.

علت قطعی حادثه هنوز منتشر نشده اما کارگران و بستگان کارگران حادثه دیده، در ارتباط با این حادثه مرگبار، نگرانی‌هایی دارند؛ معمولاً شرکت‌های مسافربری در مناقصات پالایشگاه شرکت می‌کنند؛ بعد از برنده شدن، در بخش بازرگانی ارزیابی کیفی و فنی می‌شوند و سپس به بندر معرفی می‌شوند؛ علاوه براین مجوز و مجوز پلیس راه و شرکت مسافربری، خود بخش ایمنی بندر صادراتی ماهشهر باید به اینها مجوز ثانویه بدهد و روزانه باید اتوموبیل از نظر ایمنی و راننده چک شود.

کارگران می‌گویند: امروز چند بار به راننده بابت خواب آلودگی تذکر دادیم ولی توجه نکرد.

آنها مدعی هستند که امروز صبح، چک ایمنی روزانه در مورد اتوبوس و راننده آن انجام نشده است.

اجازه بدهید پلیس راه نظرش را بدهد

ترکی (مسئول HSE پالایشگاه آبادان) در این رابطه می‌گوید: مجموعه‌ای که حادثه در آن رخ داده، زیرمجموعه بندر صادراتی ماهشهر هستند HSE آنها جداست؛ البته در رابطه با خواب‌آلودگی شنیده‌هایی وجود دارد اما اگر اطلاعات دقیق بخواهید باید با رئیس بندر صادراتی تماس بگیرید؛ ظاهراً شکایتی هم قبلا شده بوده به اداره HSE بندر صادراتی؛ اینها دو سال است که زیر نظر بندر صادراتی فعالیت می‌کنند قبلا زیرمجموعه پالایشگاه بود؛ الان ایمنی آنها کاملاً جداست.

حمیدرضا زندی (رئیس تاسیسات بندر صادراتی ماهشهر) هم در ارتباط با علت حادثه و نگرانی‌های کارگران می‌گوید: اجازه بدهید پلیس راه نظرش را بدهد؛ فکر نمی‌کنم اینگونه باشد که می‌گویند؛ ما هم شنیدیم راننده خواب‌آلودگی داشته اما مطمئن نیستیم؛ اجازه بدهید نظر قطعی و گزارش نهایی را پلیس راه بدهد.

رئیس بندر صادراتی ماهشهر تاکید می‌کند: از آنجا که حادثه در داخل مجتمع و بندر نبوده و در جاده اتفاق افتاده، گزارش قطعی در مورد حادثه را باید پلیس راه ماهشهر- آبادان بدهد؛ این گزارش هم انشالله فردا منتشر می‌شود.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز