خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی «الگوهای ایجاد و توسعه شفافیت» مطرح شد؛

بهشتی: برداشتن گام‌های جدی در حوزه تعاون ما را به سمت توسعه پایدار می‌برد/آروین: برای مبارزه با فساد باید از افزایش نهادهای نظارتی جلوگیری کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۸۸

نشست تخصصی الگوهای ایجاد و توسعه شفافیت در بخش تعاونی اقتصاد ایران با حضور علیرضا بهشتی، استاد دانشگاه و فرزند شهید بهشتی و بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، علیرضا بهشتی درباره تفکر شهید بهشتی در رابطه با موضوع تعاونی‌ها گفت: موضوع تعاونی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های مهم شهید بهشتی پیش از انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب نیز به همین شکل بود به شکلی که در این زمینه طرح‌های عملی داشت و مشوقی برای راه اندازی این امر نیز بود و در حوزه های نظری نیز مطالعات گسترده‌ای داشت.
بهشتی ادامه داد: نگاه نه شرقی نه غربی شعار انقلابی توخالی و بی محتوا نبود و اصل این نظام برای پاسداشت کرامت انسانی است و به همین دلیل هر چیز دیگری در مقابل آن می‌تواند تعدیل شود. ضرورت بخش سوم اقتصاد که تعاون است همین موضوع خواهد بود که سرمایه‌داری را محدود و سرمایه سالاری از بین ببرد و بخش تعاونی مولود این تفکر است.
اوتصریح کرد: امروزه تعاونی‌ها پیشرفت خوبی در جهان داشته اند و خوشحالم که دولت به این فکر افتاده است تا مساله تعاون و تعاونی‌ها جدی گرفته شود و اگر گام های بنیادین در این زمینه برداشته شود ما به سمت توسعه پایدار و همه جانبه و متوازن پیش می‌رویم.
در ادامه این نشست بهاره آروین، عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در شورای شهر و شهرداری تهران وعده شهرداری شیشه ای که توسط اعضا طرح شد یکی از مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت، اما همان زمان سوالی پرسیده می شد که آیا مساله شهری همچون تهران در مقابل باقی مشکلات شفافیت است و چرا تمرکز را بر روی بحثی مثل شفافیت می‌گذارید.
او افزود: شفافیت فقط راهکار افزایش اعتماد نیست، بلکه راهکار مبارزه با فساد است و باید بدانیم هر چه نهاد نظارتی را افزایش دهیم با کاهش فساد مواجه می‌شویم، چون تعداد حلقه‌های فساد افزایش می‌یابد. اگر عزم مبارزه با فساد وجود دارد باید از افزایش نهادهای نظارتی جلوگیری کرد، چون باعث کند شدن کارها و دور زدن قانون برای قانون گریزان فراهم می‌شود. کارآمد ترین راه مبارزه با فساد شفافیت است. البته نباید شفافیت را با افشاگری اشتباه گرفت چون شفافیت اعتماد سازی می کند، اما افشاگری بی اعتمادی را رواج می‌دهد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز