خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام بیات:

قیام امام حسین(ع) درس‌های فراوانی برای ما داشت

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۶۰

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌آزاد تهران-شمال بر الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در زندگی روزمره به منظور شناخت "خود" تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام موسی بیات با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده‌اند که دو نفر را باید اسوه قرار داد، گفت: یک‌نفر از آنها پیامبر اسلام و نفر دیگر حضرت ابراهیم(ع) است. این دو برای خدا قیام کردند. امام حسین (ع) هم همین کار را کرد و برای خدا قیام کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند برای شما در وجود من اسوه است. من خودم را برای شما و خانواده‌ام را برای خانواده شما الگو قرار داده‌ام. امام حسین (ع) واقعیت دیانت را احیاء کرد و برای این قیام کرد که دین باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد تهران- شمال با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) درس‌های فراوانی برای ما داشت، گفت: امام حسین(ع) حتی به چارپایان دشمن که در تعقیب یارانش بودند آب می‌داد چراکه دنبال نیت درست بوده است. امام حسین (ع) دنبال تجاور از حق و واقعیت امر نبودند. برای همین امام حسین (ع) اهل‌تقوا بودند و تمام رفتار خود را در جریان قیام عاشورا بر مبنای تقوا تنظیم کرد. انسان اهل تقوا از حق و حقوق خود تجاور نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز