خبرگزاری کار ایران

کمبود مواد اولیه حیات ۲۳۰۰ واحد فعال در صنعت کاغذ و مقوا را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۹۳

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمبود مواد اولیه را یکی از مشکلات صنعت تولید کاغذ و مقوا برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، فرشادمقیمی گفت: افزایش تولید در این صنعت منوط به وجود مواد اولیه مورد نیاز صنعت کاغذ در کشور است و ما سعی می‌کنیم با تسریع در تامین مواد اولیه، فضا را برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر فراهم نماییم.

در حال حاضر سهم سرانه مصرف انواع کاغذ و مقوا در کشور ۲۲ تا ۲۵ کیلوگرم است و حدود ۲۳۰۰ واحد صنعتی در زمینه صنایع کاغذ و فراورده‌های کاغذی دارای مجوز صنعتی هستند. کمبود مواد اولیه حیات این واحدها را تهدید می‌‌کند.

معاون امور صنایع با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی واردات و افزایش صادرات ۶۳ درصدی انواع کاغذ و مقوا در سال ۱۳۹۷ و خود کفایی در تامین نیاز کشور در برخی از انواع کاغذ و مقوا ها خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، توسعه صنعت کاغذ در کشور با محوریت تولید از کاغذ باطله بوده است که با توجه به کمبود کاغذ باطله در کشور و نیاز تولیدکنندگان به این مواد اولیه ، واردات ضایعات کاغذ به کشور با رعایت مسائل زیست محیطی با هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز