خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آقاجاری چندین ماه مطالبات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۰۹

پرداخت دستمزد کارگران شهرداری آقاجاری حدود سه ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در شهرداری آقاجاری در استان خوزستان حدود سه ماه مزد معوقه طلب دارند.

این کارگران اظهار داشتند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزدمان کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

آنها گفتند: در منطقه‌ای نفت‌خیز و ثروتمند با شرایط سخت، مشغول خدمت‌رسانی به شهرورندان هستیم اما مسئولان شهری آقاجاری فکری به حال ما نمی‌کنند.

به گفته یکی از کارگران شهرداری شادگان، این کارگران روز گذشته (۱۰ تیر ماه) برای پیگیری مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان شهرداری حضور یافتند با این وجود مسئولان شهری هنوز به این اعتراض واکنشی نشان نداده‌اند.

طبق اظهارات این کارگران، از فروردین ماه سال جاری، مطالبات مزدی آنها به تاخیر افتاده و البته آنها بخشی از طلب خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

عیسی حسینی (رئیس شورای شهر آغاجاری) با اشاره به اینکه اتکای درآمدهای شهر آقاجاری در گذشته بر دریافت عوارض ساخت و ساز بود، اظهار داشت: اکنون شهر آقاجاری همانند اغلب شهرهای کشور به دلیل رکود در بازار مسکن با چالش جدی روبه‌رو شده و توان پاسخ به طلبکاران مالی خود به ویژه کارگران شاغل در شهرداری را نیز ندارد.

به گفته او، تمامی زمین آغاجاری در تملک  وزارت نفت است و شهرداری در تلاش است با رایزنی با شرکت نفت مبلغی به‌صورت علی‌الحساب برای حقوق کارگران واریز شود.

به گفته حسینی، باتوجه به میزان فروش نفت آغاجاری و بر اساس ماده ۳۸ قانون ارزش‌افزوده‌ باید در سال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به آغاجاری پرداخت شود درحالی‌که حدوداً ماهی ۶۰ میلیون تومان ارزش‌افزوده پرداخت می‌شود و مطالبات اصلی مربوط به سال‌های طولانی است که پرداخت نشده است.

او گفت: کارگران شهرداری آقاجاری ۱۱۰ نفر هستند که باید شهرداری ماهی ۷۰۰ میلیون تومان بابت دستمزد به آنها بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز