خبرگزاری کار ایران

در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید مطرح شد؛

ارج نهادن به کار و کارگران باید از مسئولان آغاز شود/ مستغلات، واردات و مؤسسات مالی؛ سه عامل ضربه‌زننده به فرآیند تولید

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۴۸

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: فرهنگ‌سازی با دستور و صدور بخشنامه ممکن نیست بلکه باید از پایه روی افراد کار شود تا در هر مقام و جایگاهی که قرار می‌گیرند از اهمیت کار و کارگری درک درستی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید به مناسب هفته کار و کارگر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان و ارگان‌های زیرمجموعه این وزارت برگزار شد.

به واسطه این جشنواره روز گذشته جمعی از کارگران نمونه ملی، گروه‌های کار منتخب ملی و واحدهای نمونه منتخب ملی مهمان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بودند که در این مراسم محمدرضا واعظ‌مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، محمدحسن صادقیان، مدیرکل امور اجتماعی و عبدالرسول حامدی، مشاور معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

واعظ‌مهدوی در مراسم تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه با بیان عوامل ضربه زننده به تولید گفت: مستغلات، واردات و مؤسسات مالی سه عاملی هستند که به فرآیند تولید در کشور ضربه می‌زنند.

او همچنین افزود: در صورتی که رشد تولید داشته باشیم به واسطه آن افزایش میزان درآمد، ارزش افزوده، افزایش GDP و اشتغال زایی خواهیم داشت. تولید صنعتی و پیشرفت آن تنها راهکار پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه باید به کشاورزان امتیاز بدهیم تا کشاورزی و زندگی در روستاها برای مردم به صرفه باشد گفت: بیمه یکی از همین امتیازاتی است که دولت برای کشاورزان و روستائیان در نظر گرفته است.

او حمایت از تولید و بها دادن به نیروی کار را راهبرد مهمی در توسعه کشور دانست که گاهی پررنگ است و خوب اعمال می‌شود و گاهی در سیاست‌ها کم رنگ می‌شود و به درستی اعمال نمی‌شود.

در ادامه این نشست حاضران که از کارگران نمونه ملی، گروه‌های کار منتخب ملی و واحد‌های نمونه منتخب ملی بودند با معرفی خود و دستاوردهایشان به بیان انتظارات خود نیز پرداختند.

یکی از مهم‌ترین درخواست حاضران نبود فرهنگ باور به ارزشمندی تولید و اهمیت کارگر در بین مسئولان بود، آنها با بیان اینکه ما با درک جایگاه کار و کارگری و خودباوری امروز توانسته‌ایم به اینجا برسیم گفتند: ما به خودمان باور داریم اما شاهدیم که این فرهنگ بین مسئولان وجود ندارد و آنها هنوز ما را باور ندارند.

واعظ‌مهدوی با بیان اینکه هنوز فرهنگ ارج نهادن به کار و کارگر در ایران ضعیف است گفت: همان‌گونه که از قهرمانان ورزشکار ملی تقدیر می‌شود و فرهنگ ارج نهادن این قهرمانان در فرهنگ ما جا افتاده است باید فرهنگ ارزشمند دانستن کار و ارج نهادن به مقام کارگری هم در فرهنگ نهادینه شود و جا بیفتد.

او در ادامه افزود: فرهنگ سازی با دستور و صدور بخشنامه ممکن نیست بلکه باید از پایه روی افراد کار شود تا در هر مقام و جایگاهی که قرار می‌گیرند از اهمیت کار و کارگری درک درستی داشته باشند.

او با مخاطب قرار دادن فعالان حوزه تولید و کارگران نمونه پیشنهاد داد تا با حضور در مدارس کشور از کار و تولید و اهمیت کاری که می‌کنند بگویند تا دانش آموزان با ارزش تولید و اهمیت تلاش کارگران آشنا بشوند.

او با انتقاد از اینکه در ایران متأسفانه با افتخار از کار کردن و کارگر بودن خودمان نمی‌گوییم و به دنبال راه‌هایی برای گرفتن بیمه بیکاری هستیم گفت: فرهنگ‌سازی درست در بعضی کشورها اهمیت کار کردن را برای افراد ارزشمند کرده است از این رو می‌بینیم مثلاً در کشور آلمان افراد با افتخار می‌گویند که کارگر هستند یا بیمه بیکاری نمی‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تولید در یک جناح و مقابل جناح کم کاری و زیاده خواهی هستند گفت: فرهنگ درک ارزش کار و اهمیت کارگران از جمله فرهنگ‌هایی است که باید از کودکی در ذهن‌ها نهادینه شود.

در این جلسه برخی از گروه‌های کار و واحد‌های نمونه منتخب در استان‌ها پیشنهاد کارگزاری برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر را دادند و شرح دادند که به خاطر ارتباط مستقیمی که با عشایر، روستائیان و کشاورزان دارند می‌توانند جهت توجیه و تشویق آنها برای عضویت در بیمه اجتماعی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز