خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی خانه کارگر مطرح کرد:

تحریم‌ها بیشترین اثر را بر مزدبگیران ثابت می‌گذارد/ برخی به بهانه توسعه، خودشان را توسعه می‌دهند/ نجابت کارگران نبود گرفتاری‌ها بیشتر بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۴۳

علی ربیعی گفت: اگر نجابت کارگران نبود ما امروز گرفتاری‌های بیشتری می‌داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در همایش تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه شهرک صنعتی شمس‌آباد که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر برگزار شد، آرزوی شرایط بهتری را برای کارگران کرد و گفت: کارگران همیشه بیشترین مصائب را تحمل می‌کنند. چه خوب خواهد بود به‌مناسبت این هفته، مسائل و کاستی‌ها و کارهای جامعه کارگری را بررسی و مرور کنیم.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با یادآوری خاطرات و تجربیات کارگری خود در دوران کودکی و نوجوانی‌اش، اظهار داشت: روزهای بسیار سختی را به یاد می‌آورم که اسما سندیکای کارگری داشتیم آن هم نه همه‌جا، بلکه تنها در چند شرکت بزرگ. یک حرکت کارگری کوچک کافی بود که انجام شود تا با بگیر و ببند ژاندارم‌ها مواجه شود.

وی افزود: با همه مسائل و مشکلات جامعه کارگری جلو آمدیم. اوایل انقلاب، همین شوراها کارخانجات را حفظ کردند. جریانات ایده‌ئولوژیکی که می‌خواستند انقلاب را زمین بزنند، از کارخانجات شروع کردند. اولین قربانیان خشونت و تروریسم پس از انقلاب، همین کارگران بودند. جا دارد اینجا یادی کنیم از شهید صفدری، کارگری که عضو شورای اسلامی کار بود و ماه‌رمضان، به بهانه دادن نذری با نارنجک او را درب خانه‌اش کشتند.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز هم کارگران خط مقدم تحریم‌ها هستند. هدف تحریم، جامعه ایران و شوراندن آن است. عده‌ای خوب صادرات می‌کنند یا با واردات منتفع می‌شوند اما مزدبگیران ثابت بیشترین اثرات را از تحریم‌ها می‌پذیرند.

وی متذکر شد: ما اکنون با غیرمتعادل‌ترین رییس‌جمهور تاریخ حدود 250 ساله آمریکا روبرو شده‌ایم. هر کاری که ایالات‌متحده انجام می‌دهد بیشترین اثر را روی کارگران نشان می‌دهد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت: سال 98 باید تشکل‌های خود را قوی کنیم. من خود عضو شورای مرکزی خانه کارگر هستم و مفتخر به همین جایگاه کارگری. معتقدم باید حضورمان را در عرصه‌های مختلف قوی‌تر کنیم. باید تامین اجتماعی را برای تامین ریسک زندگی کارگران قوی‌تر سازیم و جلوی قوانین تضعیف‌کننده تامین اجتماعی را بگیریم. فراکسیون کارگری مجلس به‌رغم تمام نقاط قوت و تلاش‌هایش، گروه کوچک و ضعیفی هستند.

ربیعی با یادآوری دوران حضور خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ایستادگی برابر جلوگیری از فروش بنگاه‌های تامین‌اجتماعی، اشاره کرد و از بیانات رهبر انقلاب درباره همین موضوعات در دیدار با کارگران، تقدیر کرد.

وی در ادامه گفت: استراتژی توسعه اشتغال باید دگرگون شود و به سمت مشاغل کوچک برویم. هم‌چنین باید قدرت معیشتی و خرید کارگران را افزایش دهیم و به توسعه یارانه‌های الکترونیکی برای حمایت از خانوارهای کارگری بپردازیم.

رییس هیات‌مدیره صندوق کارآفرینی‌امید تاکید کرد: امروز مراسم تجلیل از کارگران نمونه است اما من معتقدم همه کارگرانی که با چنین دستمزدهای کمی زندگی می‌کنند قهرمان و نمونه هستند. به‌رغم این مشکلات اما کارگران کنار انقلاب ایستاده‌اند. اگر نجابت کارگران نبود ما امروز گرفتاری‌های بیشتری می‌داشتیم.

وی ادامه داد: بخشی از گرفتاری‌های امروز ما به‌خاطر کسانی است که یک‌شبه می‌خواهند ثروتمند بشوند، افرادی که نخریده، می‌خواهند بفروشند. اینها صدای‌شان از همه بلندتر است و کلی نشریات و رسانه دارند.

مشاور رییس‌جمهور و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان متذکر شد: اخیرا فردی را با 160 میلیارد تخلف بازداشت کرده‌اند که زمانی قصد داشت با اعمال زور خود را در یکی از پتروشیمی‌ها جای دهد. آقایی هم بود که اگر برادرزنش را در یکی از شرکت‌ها قرار می‌دادیم یک‌سری کارها را انجام نمی‌داد. برخی کانون توسعه راه می‌اندازند و مدعی توسعه و کارآفرینی می‌شوند اما در اصل خودشان را توسعه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز