خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران قند شوش/ کارفرما: حقوق اسفند امروز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۰۶

شماری از کارگران کارخانه قند شمال خوزستان (قند شوش) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته (سه‌شنبه، سوم اردیبهشت ماه) شماری از کارگران کارخانه  قند شمال خوزستان (قند شوش) که در جوار مجتمع کشت و صنعت هفت تپه واقع شده است، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.

کارگران علت برپایی این اعتراض صنفی خود را دست‌کم سه ماه معوقات مزدی اعلام کردند و اظهار داشتند: دفترچه‌های بیمه‌ای ما به دلیل افزایش بدهی‌های کارفرما از سوی اداره تامین اجتماعی تمدید نمی‌شود.

 فرشید مومن غریب (مدیرعامل کارخانه قند شمال خوزستان) با تایید اجتماع صنفی روز گذشته تعدادی از کارگران کارخانه به ایلنا گفت: با پرداخت حقوق اسفند ماه کارگران که امروز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت ماه) در شرف انجام است، کارگران تقریبا مطالبات معوقه دیگری به جز حقوق فروردین ماه که آنهم اواسط اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد، ندارند.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی حدود ۲۰۰ کارگر فصلی و ۲۵۰ کارگر دائمی دارد، در ادامه افزود: در حال حاضر کارخانه در حالت اورهال است و تا حدودا ده روز دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، با پرداخت حق بیمه اسفند ماه، مشکل بیمه‌ای کارگران نیز برطرف شده و دفترچه‌های درمانی آنها قابل تمدید و تعویض است.

طبق اظهارات وی، تقریبا  از دو سال پیش کارخانه قند شمال خوزستان بعد از ۱۵ سال تعطیلی مجددا وارد چرخه تولید شده است و در حال حاضر مشکل خاصی  ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز