خبرگزاری کار ایران

گاردین؛

طرح گفتگوی ملی در فرانسه به تمسخر گرفته می‌شود/ دولت زمینه برخورد خشونت‌آمیز با جلیقه زردها را فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۰۲

طرح گفتگوی ملی در فرانسه این روزها توسط معترضان به «تمسخر» گرفته می‌شود؛ چراکه هیچ افقی برای کنار گذاشتن سیاست‌های نولیبرالی و بازگشت به عقلانیت در دولت «امانوئل ماکرون» دیده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، طرح گفتگوی ملی در فرانسه این روزها توسط معترضان به «تمسخر» گرفته می‌شود؛ چراکه هیچ افقی برای کنار گذاشتن سیاست‌های نولیبرالی و بازگشت به عقلانیت در دولت «امانوئل ماکرون» دیده نمی‌شود. 

گاردین این تحلیل را ارائه می‌دهد که اقتصادِ فرانسه در سه دهه اخیر «رشدِ عظیمی» را تجربه کرده است اما متناسب با آن وضعیت معیشتی کارگران، بازنشستگان، کارمندان و در کل حقوق بگیران، آنچنان بهبودی نیافته است.

در کنار سطح پایین دستمزدها، از میان رفتن امنیت شغلی، کمرنگ شدن حمایت‌های اجتماعی، رشد تعداد فقرا اتفاق افتاده است؛ به نحوی که فرانسه جز یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست که بیشتر تعداد فقرا را دارد.

آسیب‌های اجتماعی علی رغم برنامه‌های بلندمدت حمایتی، مانند حمایت از زنان و کودکان بی‌سرپرست در این کشور رشد کرده است.

با همه اینها دولت به جنبش جلیقه زردها که در پی عدالت اجتماعی و کنار گذاشتن مناسبات اقتصاد بازار آزاد است، اهمیتی نمی‌دهد و زمینه برخورد خشونت آمیز با آنها را توسط پلیس فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز