خبرگزاری کار ایران

جلال میرزایی مطرح کرد:

بیکاران ایلام به درد بی‌خانمانی نیز مبتلا شده‌اند/ امیدواریم زیان کشت نوبت اول با کیفیت بالای کشت نوبت دوم مرتفع شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۲۱

نماینده ایلام با تاکید بر اینکه باید سیل اخیر را از دو جنبه مورد بررسی قرار داد، گفت: نکته اول ویرانی‌هایی است که از سیل برای استان باقی‌مانده و بخش دوم بازسازی و نوسازی ویرانه‌ها و همچنین کشت زمین‌هایی است که محصول اول آنها از باران آسیب دیده و اکنون باید بار دیگر زمین‌ها را کاشت. بنابراین می‌توانیم تهدید و تخریب ناشی از سیل را به فرصت بازسازی و نوسازی تبدیل کنیم به شرط آنکه اعتبار آن به موقع تامین شود.

جلال میرزایی با تاکید بر اینکه استان ایلام منطقه صنعتی نیست به خبرنگار ایلنا گفت: ایلام بیشتر از اینکه صنعتی باشد کشاورزی است و سیل هم به بخش کشاورزی ایلام آسیب‌های جدی زده است.

وی؛ بیشترین آسیب سیل را به اماکن مسکونی اعلام کرد و گفت: میزان بیکاری در استان ایلام بالاست و اکنون بیکاران این استان به درد بی‌خانمانی نیز مبتلا شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه سیل اگرچه ویرانگر بود اما در بیکاری استان ایلام اثر منفی نمی‌گذارد، گفت: اگر بازسازی و نوسازی بخش‌هایی از استان ایلام که در اثر سیل ویران شده را در دستور کار قرار بدهیم و البته اعتبار آن نیز تامین شود، به جای بیکاری، اشتغالزایی را رقم خواهد زد و برای مدتی نگرانی از بیکاری را کم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ایلامی در نتیجه سیل تمام محصول خود را از دست داده‌اند، گفت: اکنون که سیل فروکش کرده، کشاورزان خودشان را برای نوبت دوم کشت آماده می‌کنند که البته بارش‌های اخیر باعث حاصلخیزی زمین‌ها شده و امید می‌رود زیان کشت نوبت اول با کیفیت بالای نوبت دوم مرتفع شود.

میرزایی از مذاکراتی که برای رفع زیان‌های ناشی از سیل در هیات دولت صورت گرفته، خبر داد و گفت: بنا شده دولت زیان‌های کشاورزان را تامین کند که البته امیدواریم در حد شعار باقی نماند و هزینه‌های ناشی از سیل به کشاورزان به موقع پرداخت شود.

وی افزود: فرصت برای کشاورزان باقی است و اشتغال در بخش کشاورزی باتوجه به در پیش بودن تابستان و بارش‌های اخیر از بین نرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز