خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر:

مستمری سیل‌زدگان زودتر از موعد پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۱۹

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر با حضور در برنامه تلویزیونی «زنده باد زندگی» از پرداخت پیش از موعد مستمری مستمری‌بگیران صندوق و کمک‌های بیشتر به آنها در مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در برنامه «زنده باد زندگی» که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می‌شود با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و جاری شدن سیل در بسیاری از روستاها، گفت: این روزها بیش از هر زمان دیگری به اهمیت وجود بیمه واقف شده‌ایم و به فکر آینده‌نگری هستیم چون در همین اتفاقات دیدیم که داشتن یک بیمه مسکن تا چه اندازه می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

او همچنین تاکید کرد: متاسفانه می‌بینیم که نبود چتر بیمه در بحران‌های این چنینی خسارت را سنگین‌تر و جبران آن را سخت‌تر می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به آمار ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید و تمدید ۹۵۰ هزار نفر بیمه پرداز صندوق از تحصیل ۵ و نیم میلیاردی پرداخت حق بیمه توسط روستاییان خبر داد که برای آینده سرمایه‌گذاری و سود خوبی از آن حاصل شده است.

واعظ‌مهدوی پرداخت منظم و خوب حق بیمه توسط روستاییان را نشان دهنده درک اهمیت بیمه توسط آنها دانست و گفت: از آن دو میلیون و دویست هزار نفر روستایی که بیمه نشده‌اند، دعوت می‌کنیم تا سریع‌تر بیمه شوند و از مزایای آن بهره ببرند.

او در ادامه افزود: درواقع دو میلیون و دویست هزار نفر در کشور وجود دارند که در برابر حوادث، بحران و بالایای طبیعی هنوز هیچ گونه پشتیبانی ندارند.

واعظ‌مهدوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان را با پرداخت زودتر از موعد آن هم با مبالغی بیشتر از حد تعین شده، حامی سیل زدگان روستایی دانست.

او همچنین با مطرح کردن اهمیت همبستگی و همدلی مردمی در چنین بحران و حوادثی گفت: گرچه با آمدن سیل شاهد اتفاقات ناخوشایندی چون از دست دادن مال و خانه و حتی جان افراد شدیم اما در این نوع مسائل همبستگی مردم بیش از پیش تجلی پیدا می‌کند که امر بسیار ارزشمندی است.

او دیدن مشکلات و پرداختن به آنها را تا زمان یکه مولد و محرک باشند را بسیار مفید دانست اما غر زدن دائمی و ایراد گرفتن‌های بیش از حد را مانع بزرگی برای تمرکز و درست فکر کردن عنوان کرد که بسیار برای یک جامعه مضر است.

او افزود: ما شاهد بودیم که در ایام بروز بحران و سیل در کشور شاهد غرزدن‌های کمتری بودیم و بیشتر دیدم که مردم و مسئولان در کنار هم وارد کار شدند. دست و پنجه نرم کردن با بحران امکان بهتر اندیشیدن را به ما می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز