خبرگزاری کار ایران

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کسانی که زیان‌های گسترده‌ای به بنگاه‌های دولتی زده‌اند باید تاوان مدیریت غلط خود را بدهند/ سازمان خصوصی‌سازی اصرار بر واگذاری به هر قیمتی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۹۰

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی؛ خصوصی‌سازی را گامی برای کوچک کردن دولت توصیف کرد و گفت: متاسفانه وقتی بنگاه دولتی را به بخش خصوصی واگذار کردیم، به جای آنکه دولت را کوچک کنیم، دارایی‌های دولت را نابود کردیم، اشتغال کشور را از بین بردیم و بدتر از همه اینکه بحران آفرینی را شاهد هستیم و کارگرانی که در اثر خصوصی سازی بیکار شده بودند، به خیابان‌ها ریختند و اعتراض گسترده را شاهد بودیم.

محمدعلی پورمختار با ابراز تاسف از نحوه خصوصی‌سازی در کشور به خبرنگار ایلنا گفت: هنگامی که خصوصی‌سازی تصویب می‌شد، امکان سوءاستفاده خریداران پیش‌بینی شد. به همین دلیل در قانون تصریح کردیم که به مدت 5 سال بعد از خصوصی‌سازی، کارخانه نباید تعطیل شود و کارگران نیز نباید اخراج شوند بلکه باید کارشان را انجام دهند.

وی؛ حفظ بنگاه اقتصادی و کارگران به مدت 5 سال را جزو حداقل‌ها توصیف کرد و گفت: هدف ما از خصوصی‌سازی این است که دست مدیریت دولتی کوتاه شود تا بخش خصوصی که مدیریت بهتری دارد، مالکیت و مدیریت بنگاه اقتصادی را به دست بگیرد نه آنکه چوب حراج به بنگاه اقتصادی بزنیم و آنگونه رفتار کنیم که انگار می‌خواهیم دردسر خودمان را کم کنیم.

نماینده بهار و کبودرآهنگ با تاکید بر اینکه هدف از خصوصی‌سازی گسترش بنگاه اقتصادی بوده است، گفت: متاسفانه هر آنچه تاکنون در مورد خصوصی‌سازی صورت گرفته، خلاف قانون بوده و برخلاف قانون و توقع مجلس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار بخش خصوصی مدیریت بهتر و توسعه بنگاه اقتصادی است، گفت: تاکنون خصوصی‌سازی به غیر از این بوده و کسانی که بنگاه‌ها را از دولت گرفته‌اند، تنها و تنها منافع خودشان را در نظر گرفته‌اند و به فکر کارگر و بنگاه اقتصادی نبوده‌اند.

پورمختار؛ ضعف نظارت و عدم برخورد جدی و مجازات متخلفان را از جمله مشکلات خصوصی‌سازی دانست و گفت: این مشکل از آنجا شروع می‌شود که سازمان خصوصی‌سازی اصرار بر واگذاری به هر قیمتی دارد و همین امر باعث می‌شود تا عده‌ای فرصت‌طلب وارد معامله شوند و بنگاه اقتصادی را به قیمت مفت بگیرند و با اخراج کارگران و فروش اموال، بنگاه را به پول نقد تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در سال 98 قرار گرفته‌ایم، گفت: باید این روال در سال جدید به فراموشی سپرده شود و تمام کسانی که زیان‌های گسترده‌ای به بنگاه‌های دولتی زده‌اند، تاوان مدیریت غلط خود را بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز