خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش شدید قیمت تولیدات داخلی پذیرفتنی نیست/ کارگران با حقوق‌های اندک چگونه باید زندگی کنند؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۳۵

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گیلان گفت: در عرصه کار، دولت باید از آنها حمایت‌هایی به عمل آورد که بتوانند در مقابل شرایط نامساعد تولید، ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا خوالگر (رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان) پیرامون موضوع دستمزد برای سال آینده ضمن ابراز امیدواری از افزایش واقعی دستمزدها در سال آتی، تصریح کرد: فرصت کمی باقی است اما امیدوارم تصمیمی گرفته شود که به کارگران کمک کند تا از پس هزینه‌های زندگی‌شان برآیند.  

وی با اشاره به تحریم‌ها، اظهار داشت: ما تحریم‌ها و شرایط سخت ناشی از آنها را می‌پذیریم و قبول داریم اما اینکه تولیدات داخلی ما تا این اندازه افزایش قیمت داشته باشند، پذیرفتنی نیست.

وی در اشاره به دیدار کارگران با محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: در دیداری که با وی داشتیم، برخلاف انتقادات و تردیداتی که عده‌ای پیرامون احتمال موفقیت وی در مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند، از نظر من، وی به خوبی توانسته بود در این جایگاه تثبیت شود. شریعتمداری به ما این وعده را داد که از حق و حقوق کارگران دفاع کند. طبیعتا جامه عمل پوشاندن به وعده‌ها بسیار امیدوارکننده خواهد بود. البته باید دید مجلس تا چه اندازه می‌توانند در کنار وزیر کار، به پیشبرد مطالبات کارگران کمک کند.  

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان، اشاره کرد: گرچه ما نماینده کارگران هستیم و طبیعتا حافظ و مدافع منافع آنها، اما بر این نکته واقفیم که کارفرمایان هم دچار مشکل و معضل هستند. قطعا در چنین شرایطی، شاید کارفرمایان در مقابل هر رقمی که برای دستمزد از سوی کارگران اعلام شود، مخالفت از خود نشان خواهند داد‌ از همین رو، معتقدم در عرصه کار، دولت باید از آنها حمایت‌هایی به عمل آورد که بتوانند در مقابل شرایط نامساعد تولید، ایستادگی کنند.

وی اظهار داشت: هر ساله شاهد هستیم که دولت نمایندگان کارگران و کارفرمایان را با هم روبرو می‌کند. درحالیکه، اینها نباید روبروی هم قرار گیرند. اگر دولت مداخله مستقیم صورت دهد و بی‌طرفانه مشکلات را حل کند، کارفرمایان هم سد راه درخواست‌های کارگران نخواهند بود.  

خوالگر با اشاره به وضعیت نامساعد کارگران گیلان، بیان داشت: همیشه فکر می‌کنم کارگر با این حقوق اندک چطور می‌تواند زندگی کند؟ کارگری که هم مستاجر است، هم خانواده‌دار است و هم مشکلات درمانی دارد. در عین حال، مرتبا اخبار اخراج و بیکاری کارگران را هم می‌شنویم. متاسفانه، در گیلان این مساله به شدت رو به افزایش است.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان در پایان، گفت: در استان گیلان، بیمارستان‌های خصوصی پذیرای دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی نیستند. تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در اینجا وجود دارد که افراد تحت پوشش تامین اجتماعی، به ویژه بازنشستگان در آن با نوبت‌ها و صف‌های طولانی مواجه هستند. گفته می‌شود علت عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی بدهی سازمان به آنها است. دلیل بدهی تامین اجتماعی هم ناشی از بدهی‌های تسویه نشده دولت با سازمان است که این شرایط ناگوار را فراهم آورده است.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز