خبرگزاری کار ایران

در نامه حسن صادقی به وزیر بهداشت تاکید شد:

صدور پروانه پزشکی برای پزشکان به همکاری آنها در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشروط شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۸۶

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت تاکید کرد که صدور پروانه پزشکی برای پزشکان به همکاری آنها در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی سازمان مشروط شود.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی  با ارسال نامه‌ای سرگشاده به وزیر بهداشت تاکید کرد که صدور پروانه پزشکی برای پزشکان به همکاری آنها در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی سازمان مشروط شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

سازمان تأمین اجتماعی دومین تأمین‌کننده درمان کشور در حوزه بستری و سرپایی است. از سویی دیگر برابر قانون الزام درمان مصوب مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف به ارائه خدمات درمانی در سراسر کشور به بیمه‌شدگان با اولویت درمان مستقیم است.

در این راستا سازمان رأساً به سرمایه‌گذاری در حوزه درمان اقدام به تأسیس و تجهیز مراکز درمانی خصوصاً بیمارستان‌های خود در سراسر کشور نموده است؛ ولی بنا به دلایلی برخی از این امکانات و تجهیزات به دلیل نبود نیروی متخصص، بلااستفاده مانده و بیماران پیرامون این تخصص‌ها قادر به دریافت خدمات نمی‌باشند.

این در حالی است که در همین شرایط متخصصانی در همین شهرهایی که این مراکز هستند در حال پذیرش بیماران در مراکز سرپایی و بستری خصوصی می‌باشند و علی‌رغم تمایل مراکز درمانی سازمان در به خدمت گرفتن حتی پاره وقت آنها، تمایلی برای همکاری نشان نمی‌دهند.

از آنجا که درمان عمومی، الویت اول در توزیع امکانات و نیروی انسانی می‌باشد و مجوز و پروانه فعالیت در حوزه اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ این اتحادیه از مراکز تصمیم گیری و نظارتی انتظار دارد که توزیع امکانات و همچنین مجوز فعالیت پزشکان متخصص را باتوجه به نیاز منطقه در حوزه درمان عمومی و دولتی صادر نمایند و در این راستا پیشنهاد و مشخصه خود را به شرح ذیل مطرح می‌نماید.

در مراکزی که سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کمبود پزشک متخصص نیاز به بکارگیری پزشکان مذکور دارد پروانه فعالیت پزشکان موردنظر به شرطی صادر شود که پزشکان فوق‌الذکر به‌صورت پاره وقت موظف شوند با مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی با تعرفه دولتی همکاری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز