خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

صیدهای غیرمجاز صنعتی مشکل عمده صیادان سنتی/افراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد کسب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۲۷

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل صیادان سنتی صید غیرمجاز صیادان صنعتی است، گفت: دلالان و افراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد مناسبی کسب می‌کنند و در این میان، اقتصاد صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد مرادی (نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و ابوموسی و عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت صیادی در  استان هرمزگان، گفت: وضعیت صید و صیادی در استان هرمزگان شرایط مساعدی ندارد. بنابراین، در این راستا بسیاری از صیادان با مشکلات اقتصادی و درآمدی روبرو شده‌اند زیرا صیادان صنعتی با صید ماهی‌های خرد و کوچک ارتزاق صیادان سنتی را به نوعی فلج کرده‌اند.

عمده‌ترین مشکل صیادان سنتی صید‌های غیر مجاز صیادان صنعتی است

 نماینده  مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد با صیدهای بدون حساب و کتاب کشتی‌های صنعتی تورهای صیادان سنتی از صید خالی شود تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل صیادان سنتی صید‌های غیر مجاز صیادان صنعتی است زیرا صیادان صنعتی غیرمجاز علاوه بر آسیب اقتصادی به صیادان سنتی، به اکوسیستم دریایی استان هرمزگان نیز آسیب وارد کرده‌اند.

مرادی افزود: اقدامات غیرمجاز صیادان صنعتی در استان هرمزگان را به سازمان شیلات منتقل کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم و این در حالی است که صیادان سنتی به شدت نسبت به آینده شغلی‌شان احساس خطر می‌کنند.

افزایش نرخ ماهی تنها برای کمبود صید است

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ماهی تنها برای کمبود صید است تصریح کرد: دلالان و افراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد کسب می‌کنند و از همین رو شاهد هستیم که سرانه مصرف ماهی نیز در کشور کاهش یافته است. بنابراین، اگر فکری برای توقف صیدهای غیرمجاز توسط صیادان صنعتی  نشود در آینده‌های نه‌چندان دور باید با صید آبزیان در استان هرمزگان خداحافظی کرد.

اقتصاد بخش اعظمی از مردم هرمزگان وابسته به صید است

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه استان هرمزگان با داشتن حدود ۳۰ هزار ملوان و  ۲۴۰۰ کیلومتر مربع ساحل و دریا نیازمند نگاه ویژه به حوزه صید و صیادی است یادآور شد: اقتصاد معیشتی بخش اعظم مردم استان هرمزگان وابسته به صید و صیادی و صنعت شیلات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز