خبرگزاری کار ایران

"امانوئل ماکرون" به نفرت‌ورزی علیه طبقات فقیر متهم است/آتشِ مخالفانِ رئیس‌جمهور تندتر شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۰۸

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «فقرا باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. بعضی از آنها ادا درمی‌آورند.» حالا مردم فرانسه یک صداتر از گذشته علیه او برخواسته‌‌اند و او را به "نفرت طبقاتی" متهم می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، سخنرانی روزهای گذشته "امانوئل ماکرون" برای او دردسر بزرگی ایجاد کرده است. او فقرایِ فرانسه را به چند دسته تقسیم کرده است: فقرای مسئولیت پذیر و غیر مسئولیت پذیر! از نظر رئیس‌جمهوری، فقرای مسئولیت پذیر کار می‌کنند و فقرای غیرمسئولیت پذیر تنها نق می‌زنند و ادا درمی‌آورند.

حالا آتشِ مخالفانِ ماکرون تندتر شده است. آنها او را به نفرت طبقاتی و عنادورزی نسبت به مخالفان خود متهم می‌کنند و می‌گویند: «همان بهتر که آقای رئیس جمهور استعفا بدهد!»

فرانسه در هفته‌های گذشته با جنبش اجتماعی-سیاسی "جلیقه زردها" به سرخط رسانه‌های جهان آمد؛ جنبشی که در ابتدا به طرح مطالبات معیشتی و رفاهی پرداخت اما در ادامه، با کشته شدن چند نفر از معترضان خواهان استعفایِ ماکرون شد.

رئیس جمهوری برای آرام کردن معترضان مالیات سوخت و مالیاتِ سالمندان را لغو کرد و وعده افزایش دستمزدها را داد و حمایت از فقرا را به گفتمان خود آورد، اما سخنان اخیر او نشان می‌دهد که فقرا خود باید گلیمشان را از آب بیرون بکشند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز