خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس علیرغم نگرانی‌های کارگران:

"کار اقماری" کارگران را مستهلک می‌سازد/مقیم شدن در بندرعباس، به نفع خانواده‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۴۳۶

علیرغم مخالفت برخی کارگران اقماری با یکجانشین شدن در محل کار، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بیانیه‌ای بر لزوم ممنوعیت کار اقماری و فواید این ممنوعیت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ممنوعیت کار اقماری در شرکت نفت و شرکت‌های تابعه، از آبان ماه سال جاری کلید خورد؛ این ممنوعیت، کارگران را از عسلویه تا بندرعباس به انتقاد واداشت؛ کارگران می‌گویند اساس زندگی ما با این قانون و لزوم اسکان در محل کار برهم می خورد.

حال علیرغم گسترش این انتقادات، کارفرمایان بر لزوم اجرای بخشنامه‌ی وزارت نفت اصرار دارند؛ در شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز کارفرما بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن بر فواید بی‌شمار اسکان در بندرعباس تاکید کرده است؛ در این بیانیه آمده است:

تا به امروز هر اقدامی که در پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس به وقوع پیوسته براساس تدبیر، تعقل و خرد جمعی بوده است، پس این تصمیم به هیچ عنوان تصمیمی شتاب‌زده نبوده و نیست چر که با تمهیدات اندیشیده شده زمینه‌ی خانه‌دار شدن پرسنل در شهر بندرعباس کاملا فراهم است و البته به این مساله نیر کاملا ایمان دارم که افراد توانمندی که تحریم‌های استکبار جهانی را بی اثر کردند، در برابر این تغییر نیز راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت تا وضعیت زندگی‌شان بهبود یابد.

بی‌شک نبود سایه‌ی پدر بر سر فرزند آسیب‌های به مراتب بیشتر و عمیق‌تری خواهد داشت تا تغییر فضای تحصیل. بی‌شک تحمل رنج سفر مخاطرات افزون‌تری خواهد داشت و دوری همسران از یکدیگر خلاهای عاطفی جبران‌ناپذیرتری ایجاد خواهد کرد تا مهاجرت به دیار میهمان نوازان هرمزگان. بار دیگر تاکید می کنم که بی‌شک این تصمیم باید زودتر از این موعد اجرایی می‌شد و من به سبب این تاخیر از تمام پرسنل اقماری با خضوع تمام عذرخواهی می کنم.

با این حال اعلام می دارم که در شرایط کنونی تمام امکانات شرکت در راستای کمک به رفع دغدغه‌های این دسته از همکاران بسیج خواهد شد.

حال که بسیاری از پیچ‌های خطرناک و تاریخی را به سلامت و با غرور پشت سر گذاشته‌ایم، و توامان در مرحله‌ی بهره برداری و ساخت قرار داریم، برای استمرار موفقیت‌ها نیازمند این هستیم که نه تنها تمام نیروها به دلیل حساسیت کار در پالایشگاه، در شهر بندرعباس ساکن شوند بلکه همواره در دسترس باشند و در این میان باید مهارت نیروهای جوان را ارتقا دهیم و با حضور مستمر ایشان و جوان‌سازی نیروی انسانی، آینده پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را رقم بزنیم. با این اوصاف به خوبی واقفیم که زندگی اقماری سبب مستهلک شدن و کاهش راندمان کاری نیروهای خبره، تلاشگر و کارآزموده‌ی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهد شد و دستیابی به چشم انداز ترسیمی ناممکن خواهد بود.

کارگران شرکت نفت ستاره خلیج فارس می‌گویند: آیا برای همه کارگران حتی پیمانکاری‌ها امکانات خانه‌دار شدن در بندرعباس فراهم خواهد شد؟ اگر همسر و فرزندانمان را از شهر و دیار خود آواره کردیم و به بندرعباس آوردیم، چه تضمینی برای امنیت شغلی داریم؟ اگر بیکار شدیم چطور؟

کارگران نگرانی‌ها و ابهامات بسیاری دارند و به نظر می‌رسد اجرای سریع بخشنامه وزارت نفت، مبنی بر ممنوعیت کار اقماری به همین سادگی‌ها نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز