خبرگزاری کار ایران

در مراسم تودیع و معارفه مطرح شد؛

شاکرمی: آرامش را در حوزه موضوعات اداره کل تهران برقرار کردم/ رضایی: نگاه یکجانبه برای ما توفیقی حاصل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۴۳

مراسم تودیع مدیرکل سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌تهران و معارفه مدیرکل جدید این اداره در مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاتم شاکرمی که در حال حاضر معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در این مراسم گفت: خداوند به من توفیق داد که بیش از دو سال در محضر کارکنان، کارشناسان و مجموعه تلاش‌گران با اخلاص، تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران بودم.

وی با قدردانی از پروانه رضایی که بعد از وی مسئولیت این اداره کل را برعهده دارد، اظهار داشت: امیدوارم وی با توانمندی و تخصص بالایی که دارد، بتوانند از پس این مسئولیت سنگین و تبعات آن برآیند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه تلاش کردم کار خوب مدیران پیش از خود را ادامه دهم و تمام بخش‌های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ارتقا بخشم، تصریح کرد: من با کمک تشکل‌ها، کارآفرینان، نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (ع)، استانداری و... آرامش را در حوزه موضوعات این اداره کل در تهران برقرار کنیم و شاهد کمترین میزان تنش در حوزه کارگری باشیم. در رابطه با صیانت از نیروی کار تا آنجایی که در توان‌مان بود، بازرسی را افزایش داده و پاسخگویی را در این حوزه بهبود دادیم و تلاش کردیم از تمرکز بازرسان در اداره کل مرکزی جلوگیری کنیم.

شاکرمی افزود: مجموعه‌های ورزشی و رفاهی را در استان تجهیز کردیم و توانستیم یک مجموعه را هم ایجاد کنیم. بزرگترین هدف من تعامل با دستگاه‌های مرتبط اجرایی استان بود.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه تشکلات کارگری و کارفرمایی پیشرفت‌هایی داشتیم، خاطرنشان کرد: طی دو سال و نیم توانستیم میزان دوره‌های اسلامی کار را تا ۵۰ درصد رشد دهیم. در اجرای برنامه‌های وزارت کار منطبق با اسناد بالادستی اقدامات خوبی را انجام دادیم. همچنین در حوزه انعقاد قراردادها رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

این مقام مسئول در خصوص حوزه تعاون نیز ابراز داشت: به اندازه وسعت تعاونی‌ها، امکانات کافی در این زمینه وجود ندارد. ما با همکاری خانه کارگر و اتاق تعاون و حمایت کلانتری در معاونت تعاون وزارت کار، بخشی از مشکلات موجود را رفع کرده و مجامع و انتخابات آنها را به‌‌روز کردیم.

شاکرمی اضافه کرد: اگر عزل و نصبی انجام دادم، آنها را نه به خاطر دل خودم بلکه به خاطر تشخیصم و در راستای بهبود کار انجام دادم. از آنجایی که یک چهارم جامعه کارگری و کارفرمایی کشور در استان تهران است، مدیریت این حوزه بسیار سخت است و حساسیت‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد.

حیدری: انتخاب رضایی را به فال نیک می‌گیریم

ناهید حیدری، عضو شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این نشست بیان کرد: شاکرمی در کنار تخصص و سخت‌کوشی که داشتند، روحیه اخلاق‌مداری و استفاده از خرد جمعی را نیز به همراه داشتند. نوع نگاه وی موجب یافتن راهکارهای مشترک برای مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن می‌شد.

وی با بیان اینکه انتخاب رضایی بختیاری به خاطر اینکه هم از بدنه کارشناسی خود این مجموعه انتخاب شده‌ است و هم به خاطر اینکه اولین بار است یک خانم به مدیرکلی این مجموعه می‌رسد، به فال نیک می‌گیریم،‌ یادآور شد: از مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر نگاه خاصی که به زنان دارند، تشکر می‌کنم. همچنین این نگاه را باید در کنار دستورالعمل رئیس‌‌‌جمهور برای استفاده حداکثری از زنان و جوانان گذاشت که امیدوارم موفقیت زیادی از این طریق کسب شود.

سیفی: تفاهم‌نامه‌های قبلی برای ساماندهی روابط کار اجرا شوند

سخنران دیگر این مراسم، حمیدرضا سیفی رئیس کانون کارفرمایان استان تهران بود. وی در ابتدای صحبتش عنوان کرد: از محمد شریعتمداری به خاطر تفکر مدیریت خصوصی که دارند تشکر می‌کنم. در جنگ اقتصادی نگاه مدیریتی خصوصی بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه شاکرمی و رضایی نگاه مدیریتی خصوصی داشته‌اند، گفت: یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها در کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یکی از مهمترین معاونت‌ها، معاونت روابط کار است. امیدواریم در دوران مدیریت شاکرمی در معاونت روابط کار شاهد اجرا و به کار بستن تفاهم‌نامه‌های قبلی که برای ساماندهی روابط کار بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی منعقد شده بود، باشیم.

خدایی: سه‌‌جانبه‌گرایی را از شعار به عمل برساند

علی خدایی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات احمد شیریان، معاون قبلی روابط کار وزارت کار اظهار داشت: از شریعتمداری به خاطر انتخاب شاکرمی تشکر می‌کنم. ما از وی بسیار آموخته‌ایم و در همکاری با شاکرمی و همکارانشان شاهد بهبودها و پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم. با مدیریت عالی وی ما توانستیم که فضای تعاملی خوبی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه حوزه روابط کار، تاثیرگذارترین حوزه در وزارت کار است، تصریح کرد: ما با توجه به شناختی که از شاکرمی داریم، امیدواریم که وی کمک کند تا سه‌‌جانبه‌گرایی از حالت شعار به عمل برسد و ما بتوانیم به صورت سه‌‌جانبه راهکار برای مشکلات‌مان بیابیم. همچنین امیدواریم که با کمک شاکرمی و همکارانشان موضوعات امنیت شغلی، معیشت و تشکل‌یابی کارگران را که به عنوان اصلی‌ترین مشکلات کارگران هستند را به صورت متوازن رشد دهیم. 

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه البته انتخاب خوب دوم امروز هم انتصاب رضایی به مدیرکلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران است، خاطرنشان کرد: وی به غیر از تخصص و توانمندی، دارای اندیشه‌های زیبای اجتماعی هم است. من به زیبا اندیشیدن وی در حوزه معضلات اجتماعی غبطه خوردم. در این حوزه چالش‌ها بسیار زیاد است ولی رضایی می‌تواند با توانمندی و قدرت وارد این حوزه‌ بشود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم رضایی چاره‌ای جز موفقیت در این حوزه را ندارد. به عبارت دیگر وی محکوم به موفقیت در این حوزه است. وظیفه خودم را می‌دانم که به عنوان نماینده کارگران بیش از پیش با شما همکاری و تعامل داشته باشم.

بندپی: شریعتمداری اصرار دارد که اسامی تمامی افراد در هیات مدیره‌ها باید مشخص باشد

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی هم که به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم حضور یافته بود، ابراز داشت: وزارت کار بزرگترین وزارتخانه اجتماعی دولت است. وزارتخانه‌ای که باید برای گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی از قبیل سالمندان، کارگران و دیگران برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی افزود: وزارت کار با توجه به مدیریت سازمان تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر روبرو است که از این میان شش میلیون حداقل بگیر هستتند و ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو سایر بیمه‌شدگان. جامعه هدف این وزارتخانه افراد زحمت‌کشی هستند که در تولید و بالندگی کشور نقش ایفا می‌کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی این افراد با کارفرمایی مدیران اقتصادی چرخه تولید را رقم می‌زنند، عنوان کرد: در این وزارتخانه استراتژیک‌ترین معاونت، معاونت روابط کار است. شاکرمی در دوران مدیرکلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران شرایط ایده‌آل برای تعامل ۲۲۶ هزار نهاد صنفی و ۱۷ هزار کارگاه تولیدی فراهم کرد. کار کردن در استان تهران در ابعاد مختلف بسیار دشوار است چراکه سرریز همه مشکلات در دیگر نقاط کشور از اینجا انباشت می‌شود.

بندپی با بیان اینکه شریعتمداری در برنامه‌ها و منشور راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند محور کلیدی مطرح کردند که به برخی از آنها اشاره می‌کنم، گفت: در حوزه شایسته‌سالاری گفتنی است که تمام کارشناسان حوزه روابط کار در زمانی که مشیریان از این سمت بازنشسته شدند، بالاتفاق شاکرمی را مطرح کردند. در واقع وی که با شایستگی خودش را ارتقا داده بود، بهترین فرد برای این معاونت بوده است. 

وی به نقش‌آفرینی زنان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه زنان نیز با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور زنان هستند و در بسیاری رشته‌های دانشگاهی توانسته‌اند نیمی از صندلی‌ها را در اختیار بگیرند، شریعتمداری به این حوزه توجه خاصی داشته و دارد. زنان در عرصه مدیریت بسیار توانمند هستند و وی تلاش می‌کند تا از آنها برای جایگاه‌های مدیریتی استفاده کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با بیان اینکه من با توجه به سابقه حضوری که در بهزیستی داشتم باید بگویم که بیش از ۶۲ درصد پرسنل بهزیستی زن هستند، تصریح کرد: ما با کمک همین پرسنل ادارات‌مان را در استان‌های مختلف کشور مدیریت کردیم. همین پرسنل موجب شدند که سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی صاحب رتبه بشود.

بندپی شفافیت را از جمله محورهای منشور راهبردی شریعتمداری دانست و خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی وزارت کار حاصل دسترنج کارگران هستند. وزیر کار اصرار دارد که اسامی تمامی افراد در هیات مدیره‌ها باید مشخص باشد. وی معتقد است که مدیران پروازی به خاطر صوری و بسیاری مسائل دیگر، بهره‌وری بسیار کمی دارند و از همین رو در وزارت کار جایی نخواهند داشت. 

بندپی افزود: ما امیدواریم بتوانیم امانت‌دار خوبی باشیم. در طول ۳۰ سال از حقوق افراد حداقل بگیر کسر شده تا مراکز درمانی و شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی ساخته شوند. امیدواریم اقدامات خوبی برای بیمه‌شدگان‌مان در حوزه درمان و بیمه تکمیلی داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: شاکرمی یک مدیر استراتژیک است و توانسته همکاری خوبی با سایر مدیران و کارکنانش داشته باشد. رضایی هم سابقه اثربخشی و کارآمدی بسیار بالایی داشتند.

کرمی: معاونت روابط کار وزارتخانه دایره‌ای حقوقی تشکیل بدهند

حجت‌‌‌الاسلام نبی‌الله کرمی، رئیس هیات تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در این مراسم ابراز داشت: امیدواریم حجم پرونده‌های ورودی از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری کاهش یابد و شاهد استنکاف مدیران تامین اجتماعی از رسیدگی به آنها نباشیم. 

وی با بیان اینکه ما قضات اگر در آخر هفته هم به پرونده‌ها رسیدگی نکنیم، حجم پرونده‌ها هیچ گاه به پایان نخواهند رسید، عنوان کرد: از مدیران حوزه کار استدعا می‌کنم که همکاری کنند تا حجم پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری کاهش یابد. امیدوارم شاکرمی در معاونت روابط کار وزارتخانه دایره‌ای حقوقی تشکیل بدهند تا به مسائل این حوزه رسیدگی شود.

رئیس هیات تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری ضمن قدردانی از زحمات احمد مشیریان، معاون سابق روابط کار وزارت کار اعلام کرد که آمادگی این را دارد که با مجموعه وزارت کار همکاری داشته باشد.

رضایی: ۲۰ درصد شکایات کشور در تهران به ثبت می‌رسد

در پایان این مراسم، پروانه رضایی بختیاری، مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران یادآور شد: ما یک گروه و تیم هستیم. قدرت یک زنجیر به حلقه ضعیف آن بستگی دارد چراکه اگر حلقه ضعیف آن پاره شود کل زنجیر هم از هم می‌پاشد، از همین رو ما باید به موضوعات و نقاط آسیب‌پذیر خودمان توجه کنیم.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد شکایات کشور در اینجا به ثبت می‌رسد. کارشناسان این اداره کل دو برابر کارشناسان دیگر کار می‌کنند و شاید ناچار باشند روزی شش پرونده را بررسی کنند.

مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه امیدوارم همکارانم با همان دقت و پشتکار همیشگی کارشان را ادامه دهند، بیان کرد: در شرایط کنونی فکر می‌کنم که مصلحت این است که تشکلات کارگری و کارفرمایی همکاری کنند که تا حد امکان اختلافات کارگری کاهش یابند. 

رضایی با بیان اینکه تهران با توجه به جمعیت و پیچیدگی‌هایی که دارد حجم مشکلات بالاتری هم دارد، گفت: باید به فکر تعداد ورودی‌های پرونده به اداره کار بود. حوزه‌های مختلف به شدت به هم مرتبط‌ هستند. اگر تعاون خوب کار کند، روند پیشرفت اشتغال هم بهتر خواهد بود. نگاه درست به موضوعات اجتماعی در روابط کار اثرگذار خواهد بود. ما باید خودمان را با شرایط کنونی بازار کار تطبیق دهیم. در حوزه اشتغال و تولید پایدار باید موثرتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زنان ما در استان تهران توانسته‌اند خوب کار کنند، اظهار داشت: آنها اقدامات و عملکرد خوبی داشتند که اکنون ما به یک چنین جایگاهی رسیده‌ایم.

مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در موضوعات اجتماعی باید با یکدیگر تعامل کنیم چراکه یکجانبه نگاه کردن برای ما توفیقی حاصل نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز