خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا:

۸۵ درصد دارایی شستا در بورس است/نماد شفافیت و پاسخگویی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۴۰

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به اینکه شستا پیشرو و نماد شفافیت و پاسخگویی است، گفت: ۲۷۴ شرکت تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و ۸۵ درصد دارایی گروه شستا در بورس عرضه شده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی در مورد وضعیت بازدهی شستا افزود : شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای با هدف حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و سرمایه بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در سال ۶۵ احداث شد و هم اکنون ۲۷۴ شرکت تحت پوشش این مجموعه است که ۹۵ شرکت معادل ۳۵ درصد سودآوری دارد و حدود ۲۰ درصد از شرکت‌ها از سوی دولت رد دین شده است، همچنین ۱۱۶ واحد احداثی خود شستا و ۵۴ واحد خریداری شده از سوی شستا درحال فعالیت هستند.

مدیرعامل شستا گفت: ۳۰ درصد سود ما از سوی ۵۴ واحد خریداری شده تأمین می‌شود و سهم ما در بازار سرمایه نیز معمولاً بین ۷ تا ۱۰ درصد در نوسان است.

لطفی تصریح کرد: در طول یکسال اخیر که عهده‌دار این مسئولیت هستم در راستای شفافیت و پاسخگویی بسیار تلاش کردیم و نظام حسابرسی را در مجموعه شرکت‌های شستا مستقر کردیم و حتی نظام داشبورد مدیریتی و هوش تجاری را در ابعاد مختلف شاخص‌های مدیریتی اعمال می‌شود.

وی افزود: همکاران ما در ستاد و مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌ها به صورت مستقیم گزارش عملکرد روزانه شرکت را در حوزه تولید، صادرات، عملکرد ماشین‌آلات و در گردش مالی در حوزه صادرات رصد می‌کنند، همچنین اطلاعات همه شرکت‌های ما به صورت شفاف روی سامانه کدال قرار گرفته است.

مدیرعامل شستا گفت: در راستای شفافیت و پاسخگویی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی علاوه بر ارایه ۸۵ درصد دارایی‌های خود در بورس، اطلاعات ۱۰۶ شرکت غیربورسی را با تأیید بورس و برای آگاهی مردم و رویت عمومی در سامانه کدال منتشر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ترکیب اعضای هیات مدیره، سرمایه، سود و زیان، شرکت‌های تحت پوشش با رزومه، نحوه فروش املاک، دارایی‌ها، سبد سهام به تفکیک هلدینگ‌ها و شرکت‌های بورسی و غیربورسی، آیین‌نامه و احکام حقوقی مدیران و شرکت‌های قابل واگذاری نیز برای بررسی بیشتر ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز