خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

حقوق‌بگیران تحت فشار تورمی شدید هستند/تعدیل متناسب حقوق در بودجه ۹۸ باید لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۳۳

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق‌بگیران نیاز شدید به حمایت و ترمیم حقوق دارند تا بخشی از مشکلات معیشتی آنان کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی خاتمی (نماینده حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود در استان زنجان، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نایب رییس فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: متضرر اصلی شرایط فعلی حقوق بگیران هستند. کارمندان، کارگران، معلمان و بازنشستگان هم از لحاظ دریافتی دچار مشکل هستند و هم اینکه به جهت داشتن حداقل دارایی، ندارتر از گذشته شده‌اند و برای خرید وسیله نقلیه، واحد مسکونی و... دوره انتظار چند برابری و طولانی را نیز باید پیش‌رو داشته باشند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، ادامه داد: تحریم و تورم، افراد غنی و سوداگر را از جیب عامه مردم، ثروتمندتر می‌کند. حقوق‌بگیران نیاز شدید به حمایت و ترمیم حقوق دارند تا بخشی از مشکلات معیشتی آنان کاهش یابد.

نایب رییس فراکسیون خانواده مجلس با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ افزود: افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید در اولویت باشد. در این زمینه کمبود منابع نمی‌تواند توجیه باشد. صرفه‌جویی و کاهش بودجه عمومی دولت، ضرورتی است که می‌تواند منابع لازم برای تحقق امر فوق را تامین کند.

وی گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی با شفافیت و تدوین مکانیزم مناسب می‌تواند ۴۰ درصد به درآمدهای مالیاتی بیافزاید و بسیاری از مشکلات دولت را مرتفع کند. حقوق‌بگیران قبل از دریافت حقوق مالیات می‌پردازند. این در حالی است که سوداگران و دلالان در ۶ ماه گذشته، گاه دارایی‌های خود را تا ۳ برابر افزایش داده‌اند بدون آنکه ریالی مالیات بپردازند. لذا در دفاع از منافع مردم و این ظلم آشکار می‌بایست جدی‌تر عمل نمود.

خاتمی در پایان، خاطرنشان ساخت: مدافع کشور و نظام، هم همین کارمندان و کارگران و بازنشستگان هستند و بزرگوارانه صبوری می‌کنند؛ بی‌انصافی است که در جهت شیفت منافع از سوداگران و رانت‌خواران به سمت این عزیزان، دست روی دست گذاشته و اقدامی نکرد. وقتی فساد نهادینه شود، مبارزه و مقابله با سوداگری، رانت‌خواری و فراریان از مالیات سخت می‌شود؛ لذا عزم جدی همه مسئولان ضرورت کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز