خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۲۰ بنیاد در کشور به عنوان حلقه‌های ارتباطی سالمندان و سیاستگذاران

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۱۳

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی ۱۲۰ بنیاد در کشور به عنوان حلقه‌های ارتباطی میان سالمندان و سیاستگذاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم اختتامیه کنفرانس منطقه آسیا - اقیانوسیه که با موضوع نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی در محل هتل استقلال تهران برگزار شد، گفت: همه کشورها با روند افزایش جمعیت سالمندی مواجهند. در ایران رشد جمعیت ۱/۲ درصد و رشد جمعیت سالمندی ۳/۸ درصد است. 

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۳۰ تقریبا ۱۲ درصد و در سال ۲۰۵۰ حدود ۳۱ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد، اظهار داشت: ما در دولت با استقرار دبیرخانه شورای سالمندان و تدوین و تصویب سند سالمندی در تلاش هستیم تا یک نقشه‌‌‌‌‌راه عملی برای ارتقای زندگی سالمندان ایجاد کنیم. ما همچنین برای امنیت درآمدی در حوزه سالمندی برنامه‌‌‌‌ریزی کرده‌‌ایم. 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسی که تنهاست، دچار افسردگی و انزوا می‌‌‌‌شود. ۱۵ تا ۲۰ درد سالمندان با اضطراب و افسردگی روبه‌‌‌‌‌رو هستند. ایجاد محیط دوستدار سالمند و مراقبت طولانی در سنین بالا از سیاستگذاری‌‌های ما در ایران است. همچنین ۱۲۰ بنیاد در کشور به عنوان حلقه‌‌های ارتباطی میان سالمندان و سیاستگذاران راه‌‌اندازی شده لست. 

محسنی بندپی با بیان اینکه حدود شش درصد سالمندان مرد و حدود ۲۱ درصد سالمندان زن در کشور تنها هستند، تصریح: کرد مهیاسازی کانون خانواده برای نگهداری سالمندان و حمایت اجتماعی در این زمینه از راهبردهای ماست. همچنین ما مناسب‌‌سازی سرویس‌‌های بهداشتی، پلکان و مسکن را در دستورکار داریم. 

وی اضافه کرد: ما همچنین رشد و تکامل همه‌‌جانبه کودکان را در دستورکار دهریم تا در کودکی آنان را رشد دهیم و سالمندی پویا را برای آنان رقم بزنیم. 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان پیشنهاد داد تجارب کشورها به اشتراک گذاشته شود و از ظرفیت سازمان‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی استفاده شود تا کشورهای دیگر منطقه نیز بتوانند از این تجارب استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز