خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۸۰ کارگر شهرداری مهاباد/رئیس شورای شهر: کارگران فصلی بوده‌اند، تعدیل نیرو نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۹۸

کارگران شهرداری مهاباد از بیکاری خود خبر دادند اما رئیس شورای شهر تاکید می‌کند که تعدیلی در کار نبوده و فقط کارگران فصلی، با خاتمه قرارداد بیکار شده‌اند.

کارگران شهرداری مهاباد در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیکاری همکاران خود از ابتدای مهرماه خبر دادند.

از قرار معلوم، 80 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری مهاباد که طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری بوده‌اند، از ابتدای مهر با خاتمه‌ی مدت قرارداد، بیکار شده‌اند.

این کارگران می‌گویند: بیکاری در این شرایط اقتصادی، زندگی  خانوادگی ما را زمین می‌زند؛ در شرایطی که با وجود اشتغال، هزینه‌های زندگی تامین نمی‌شود، چگونه می‌توانیم خانواده خود را در زمان بیکاری مدیریت کنیم؟!

حامد حیدری (رئیس شورای شهر مهاباد) در ارتباط با این بیکاری به ایلنا گفت: این 80 کارگر، کارگران فصلی بوده‌اند که با خاتمه‌ی مدت قرارداد به دلیل «عدم نیاز» بیکار شده‌اند و ما در شهرداری مهاباد، تعدیل چندانی نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد این کارگران، 6 ماهه و فقط تا ابتدای مهرماه بوده، گفت: شهرداری مهاباد در ماه‌های سرد سال نیاز چندانی به نیروی کار برای آبیاری و مراقبت از فضای سبز ندارد بنابراین به علت «عدم نیاز» این کارگران بیکار شدند.

حیدری با بیان اینکه در ماه‌های آینده نیز هر ماه، ده تا بیست نفر از کارگران فصلی، کم خواهند شد، افزود: همه‌ی این کارگران را دوباره اول فروردین برمی‌گردانیم سرِ کار.

این مقام مسئول به تشریحِ ساختارِ «تامین نیروی انسانی» در شهرداری مهاباد پرداخت و گفت: شهرداری مهاباد با یک شرکت خدماتیِ پیمانکاری قرارداد دارد که این قرارداد حجمی نیست و براساس تامین نیرو منعقد شده؛ لذا این شرکت موظف است که در همه فصول سال، نیروی انسانی مورد نیازِ شهرداری را تامین کند و کلیه‌ی کارگران فضای سبز نیز طرفِ قراردادِ همین شرکت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز