خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس مطرح کرد:

خویشتنداری کارگران به منزلۀ رضایتمندی از وضعیت موجود نیست/کارگران به تدبیر دولت برای ترمیم مزد امید‌ بسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۷۰

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات طبس بر کاهش شدید قدرت خرید کارگران تاکید کرد و خواهان ترمیم دستمزد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم رحیمیان (دبیر خانه کارگر طبس) با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته، کارگران و خانواده‌هایشان را به ستوه آورده، اظهار کرد: در این شرایط کارگران شاغل و بازنشسته‌ها از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایمان عاجز شده‌اند و بیشترین فشار ناشی از بحران اقتصادی موجود بر خانوادهای اقشار ضعیف جامعه همانند کارگران تحمیل شده است.

او با بیان اینکه خویشتنداری کارگران در این برهه زمانی باتوجه به کاهش  ۴۱.۷ درصدی قدرت خرید و پایین ماندن حداقل مزد به منزله رضایتمندی از وضعیت موجود نیست، افزود: در این میان امید کارگران به تدبیر ویژه دولت برای ترمیم مزد و احیای قدرت خرید آنان در سریع‌ترین زمان ممکن است.

او گفت: کارگران به عنوان سرمایه‌های انسانی ستون اقتصادی هر کشور، نقش اساسی در تحولات آن جامعه را دارند و حمایت از آنها در رفع مشکلات می‌تواند نقش اساسی برای عبور از بحران‌های اقتصادی را داشته باشد.

رحیمیان در ادامه سخنان خود افزود: حمایت از کار و کارگر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است که مطمئنا به افزایش تولید و راندمان منجر خواهد شد.

وی افزود: کارگرانی که در شهرستان طبس به مشاغلی همچون کار در معادن زیرزمینی مشغول کارند جدا از تحمل شرایط سخت کار که زندگی فردی آنان را به مخاطره می‌اندازد تأمین نشدن نیازهای روزمره زندگی خانوادگی آنها را نیز دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلی‌ترین تکلیفی که برعهده دولت است، اجرای سریع سیاست توانمندسازی پایدار قدرت خرید و توان معیشتی مزدبگیران است.

دبیر خانه کارگر طبس یادآور شد: شکی نیست که بارزترین شکل توانمندسازی پایدار قدرت خرید مزدبگیران از طریق اجرای همزمان سیاست‌های برقراری ثبات اقتصادی و ترمیم نظام پرداخت مزد بدست می‌آید.

وی پیشنهاد کرد: تغییر روال نرخ مزد که به صورت سالیانه اعلام می‌شود، با توجه به مخارج واقعی زندگی که از بازار و براساس سبد کالاهای اساسی به دست می‌آید در هر نیمسال تغییر نرخ مزد مبنا اعلام گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز