خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از آخرین استیضاح وزیر کار اتفاق جدیدی رخ نداده است/روند استیضاح ربیعی رویه مرسوم مجلس نبود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۴۸۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روند طی شده برای استیضاح وزیر کار روند مرسوم مجلس نیست چرا که گویا اصلا این استیضاح در کمیسیون مربوطه مطرح نشده و حتی در خیلی از مواقع رییس مجلس ترتیب جلسه‌ای مشترک را با نمایندگان خواهان استیضاح و وزیر مورد سوال می‌دهد تا طرفین پیش از طرح استیضاح در صحن علنی صحبت‌های یکدیگر را بشنوند اما هیچکدام در قبال آقای ربیعی انجام نشده و این قطعا جای سوال دارد.

سید محمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به تازگی آقای ربیعی استیضاح شده بودند و من معتقدم از آن زمان تاکنون تغییر خاصی رخ نداده که نمایندگان مجدد خواستار حضور ایشان در مجلس شده‌اند.

وی افزود: البته روند طی شده برای استیضاح وزیر کار هم روند مرسوم مجلس نیست چرا که گویا اصلا این استیضاح در کمیسیون مربوطه مطرح نشده و حتی در خیلی از مواقع رییس مجلس ترتیب جلسه‌ای مشترک را با نمایندگان خواهان استیضاح و وزیر مورد سوال می‌دهد تا طرفین پیش از طرح استیضاح در صحن علنی صحبت‌های یکدیگر را بشنوند اما هیچکدام در قبال آقای ربیعی انجام نشده و این قطعا جای سوال دارد.

این فعال سیاسی اصلاحطلب با اشاره به وجود شائبه‌هایی مبنی بر ارتباط استیضاح وزیر کار با انتخابات پیش رو گفت: فاصله ما تا انتخابات زیاد است و شروع هر فعالیتی از حالا موضوعیت ندارد.

میرلوحی همچنین گفت: متاسفانه علاوه بر مساله استیضاح‌ها گاهی مواقع تفکیک‌ها و ادغام‌ها هم خیلی هدفمند صورت نمی‌‌گیرد و در مدت اخیر فقط یادگرفته‌ایم این کاسه و آن کاسه کنیم و تغییرات شکلی انجام دهیم و از محتوا خالی هستند و موجب کارآمدی نمی‌‌شوند.

وی افزود: مشکل ما روندهایی است که موجب برخی از مشکلات می‌شود. بنابراین از مسائلی که اخیرا در مجلس و دولت مطرح می‌شود نمی‌توان توقع معجزه داشت. اصلاحات باید در رویکردها و سیاست‌ها رخ دهد، اصلاحاتی همچون جایگاه دولت، پذیرش بخش خصوصی، واگذاری و برون‌سپاری کارها و امثال این‌ها باید اتفاق بیفتد.

 عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به این موضوع که یکی از موارد مطرح شده در استیضاح وزیر کار بحث اشتغال‌زایی است، گفت: آقای ربیعی زحمات زیادی در این خصوص کشیدند و اصلا اینکه دولت مسئول اشتغال است یا خیر سال‌هاست که مطرح می‌شود. گاهی اوقات اشتغال را به گردن وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت می‌اندازیم؛ گاهی هم وزارت کشاورزی و از زمان آقای احمدی‌نژاد مطرح شد که وزارت کار متصدی اشتغال‌زایی است. به نظر می‌آید اصولا وزرات‌خانه‌ها متصدی اشتغال‌زایی نیستند و تنها باید مسیر را هموار کنند تا بخش خصوص و سازمان‌های غیردولتی شکل بگیرند.

وی ادامه داد: همین اشکال در روندها باعث می‌شود تا ما همیشه به دنبال مقصر بگردیم به این علت اساسا اشکال جای دیگری است. دولت مگر باید بنگاه‌داری کند،‌ مگر دولت‌هایی که بنگاه داری کردند موفق بودند؟ از سال ۵۷ همه دنیا کارهایشان را واسپاری کردند و کارهایشان را به بخش خصوصی واگذار کردند ولی ما همچنان دعوا داریم که اشتغال‌زایی با وزارت کار است یا وزارت صنعت. با این شرایط نمی‌توانیم توقع اتفاقات مثبتی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز