خبرگزاری کار ایران

علی خدایی در پاسخ به اظهاراتِ معاونِ وزیر بهداشت:

کارگران پورشه‌سوار نیستند، اتوبوس تنها وسیله ایاب و ذهاب‌شان است/به جامعه‌ی کار و تولید احترام بگذارید

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۵۸۶

علی خدایی در پاسخ به اظهارات حریرچی، تجمع 25 تیر را اعتراض جمعی کارگران به دست‌اندازی‌های غیرقانونی وزارت بهداشت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اظهارات حریرچی (معاون وزارت بهداشت) در انتقاد از تجمع کارگران مقابل وزارت بهداشت، موجی از اعتراض فعالان کارگری را به دنبال داشته است. علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در انتقاد از این اظهارات، تصریح می‌کند: این دست اظهارات در تاریخ معاصر مسبوق به سابقه است و هدفی جز تخفیف مخالفان با حربه‌ی کم‌شمار شمردن بودن را ندارد.

وی قبل از هرچیز به پیشینه دست‌اندازی‌ها به تامین اجتماعی و ریشه نارضایتی‌های کارگران می‌پردازد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، وزارت بهداشت تلاش وافری برای تملک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درقالب طرح تجمیع درمان داشت که خوشبختانه خنثی شد؛ اما بعد از آن و با اجرای غلط و مغایر با برخی قوانین بالادستی، طرح تحول سلامت مسبب افزایش سرسام آور هزینه‌های درمان و واریز منابع بیمه‌ها به جیب پزشکان و صاحبان مراکز درمانی شد.

خدایی ادامه داد: پس از کش وقوس‌های فراوان در سال گذشته و درقالب بودجه ۹۷با لابی گسترده و در میان اعتراضات شدید نمایندگان قانونی کارگران، آنها موفق به تصویب قانونی یک ساله مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس شدند و متاسفانه رییس‌جمهور محترم هم در نامه ابلاغ این قانون، حتی قانون مصوب مجلس را رعایت نکرده و دستور مغایر با قانون صادر کرد که درخواست ابطال آن در دیوان عدالت اداری ثبت شده و در انتظار رسیدگی‌ست.

خدایی به ادامه نارضایتی‌های جامعه‌ی کارگری پرداخته و می‌گوید: در میان این موارد در روزهای گذشته خارج شدن داروهای OTC از شمول بیمه‌ها نیز در شورای عالی‌ای که ریاست آن را وزیر بهداشت برعهده دارد، تصویب شد که این مورد نیز علاوه بر تحمیل هزینه به خانوارهای بیمه‌شدگان و بازنشستگان، مغایرت جدی با قانون الزام درمان تامین تامین اجتماعی و وعده‌های وزیر و اهداف طرح تحول سلامت (کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان) دارد و عجیب‌تر اینکه یکی از مدیران این حوزه، این برداشت از جیب ملت را تحت عنوان صرفه‌جویی در منابع بیمه در بخش‌های خبری به خورد مردم داد.

چرا کارگران در روز ۲۵ تیرماه دست به تجمع اعتراضی زدند؟، خدایی در این رابطه می‌گوید: تمامی این مباحث و موارد متعدد دیگر و از همه مهم‌تر به دلیل شنیده نشدن اعتراضات کارگران و بازنشستگان درقالب مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها و غیره از سوی وزارت بهداشت، نمایندگان کارگری و بازنشستگی کشور را بر آن داشت تا در سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی به نشانه اعتراض به سیاست‌های این وزارتخانه و وزیر آن؛ در مقابل ساختمانِ وزارت بهداشت تجمع کنند و این بار به صورت آشکار و از نزدیک دلایل خود را برای مخالفت با این سیاست‌ها اعلام کنند.

و اما واکنش سخنگوی این وزارتخانه، خدایی در ادامه به اظهارات حریریچی می‌پردازد: در باب این اظهارات لازم است  مواردی را مطرح نمایم:

۱_اینکه شما ۲تا ۳هزار نفر جمعیت را ۴۰۰تا ۵۰۰ نفر دیدید، عجیب نیست؛ مثل سایر آمارهایتان است اما اینکه فرمودید ۴۰۰تا ۵۰۰ نفر را با اتوبوس آوردند که از طرف ۴۱میلیون بیمه شده حرف بزنند، باید بدانید که:  

الف: وسیله نقلیه مورد تایید شما چیست؟ بفرمایید دفعه بعد با چه وسیله‌ای بیاییم؛ فقط لطفا پیشنهاد پورشه نفرمایید که در اختیار وزیر مورد علاقه شما و دوستان است و ما وسع‌مان نهایتاً بعداز اتوبوس به مینی‌بوس و یا  ون می‌رسد و لاغیر.

ب: اکثریت افراد حاضر در تجمع و سخنرانان، نمایندگان منتخب و قانونی کارگران هستند که با رأی مستقیم میلیون‌ها کارگر و بازنشسته و با نظارت‌های قانونی انتخاب شده‌اند که شما علاقه دارید آنها را فریب خورده و..... بنامید. با این تفسیر شما،  ۱۱۰نماینده رأی دهنده به بند "و" قانون بودجه نیز که عمدتا می‌‌توانستند توسط دوستان شما فریب خورده باشند نیز فاقد اعتبار هویتی بوده و نمی‌توانسته‌اند راجع به اموال ۴۱ میلیون نفر تصمیم بگیرند؛ چراکه شما به شأن نمایندگی معتقد نیستید.

۲ _درمورد ادعای دعوت به داخل سالن افراد مسن، هیچکس این مورد را ندید و نشنیده است.

۳_بله درست می‌فرمایید؛ شما در ۳ماهه اخیر برنامه جدیدی نداشتید؛ بلکه در ادامه برنامه از پیش تعیین شده، خروج داروهایOTC را از شمول بیمه‌ها در سه هفته اخیر رقم زدید؛ البته اینگونه فرافکنی‌ها و کتمان حقیقت از شما عجیب نیست.

۳_در جایی به افراد مسن اشاره می‌کنید و در ادامه آنها را فریب خورده می‌دانید یعنی آقای سخنگو حتی در ظاهر هم حفظ احترام پیشکسوتان جامعه کار و تولید را نمی‌کنند و آشکارا توهین می‌کنند.

۴_آقای سخنگو شما به راحتی، منتخبان کارگران را تحریک شده و فریب خورده می‌نامید.

خدایی در پایان گفتگو تاکید کرد: به جناب حریرچی پیشنهاد می‌کنم که با این صراحت تجمعات کارگران را کوچک‌نمایی نکنند؛ کمی تاریخ بخوانند و ببینند عاقبتِ کتمان‌کنندگان را.....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز