خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

تعامل وزارت‌خانه‌های کار و راه برای رفع دغدغه دریانوردان/گنجاندن دریانوردی در لیست مشاغل سخت

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۳۸

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید نسبت به توسعه شقوق مختلف حمل و نقل به ویژه در حوزه دریایی توجه شود، گفت: تعامل وزارت کار و وزارت راه برای رفع دغدغه دریانوردان لازم است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی (نماینده حوزه انتخابیه جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرار گرفتن در روز جهانی دریانوردی، گفت: باید بپذیریم دریا و دریانوردان خدوم زحمات بسیاری برای آبادانی کشور و همچنین رونق اقتصادی آن در حمل و نقل دریایی بر دوش می‌کشند.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون دریانورد در سرتاسر جهان مشغول دریانوردی هستند، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور ما اعمال شده، باید بتوانیم با حمایت از صنعت دریانوردی سهم بیشتری از این حوزه را عاید کشور کنیم.

درآمدهای حاصل از دریا قابلیت جایگزینی با درآمدهای نفتی را دارد

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دریانوردان، تصریح کرد: دوری ازخانواده، سختی‌های کار در دریا و عواقب آن بر روی سلامت دریانوردان و گاها پدیده دزدان دریایی و رفتار غیرمنصفانه با دریانوردان ایرانی در بنادر بعضی از کشورها از جمله معضلاتی است که این قشر با آن دست به گریبان هستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید دولت با ارایه لایحه‌ای به مجلس تسهیل شرایط کاری دریانوردان را پیگیری کند، گفت: کمیسیون عمران مجلس آماده بررسی با اولویت لایحه‌ای با این مضمون بوده و در این راستا به برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان مربوطه خواهد پرداخت چراکه درآمدهای حاصل از دریا قابلیت جایگزینی با درآمدهای نفتی را دارد.

دریانوردی به عنوان شغل سخت و زیان آور باید لحاظ شود

وی با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن دریانوردی به عنوان شغل سخت و زیان آور باید در دستور کار قرار بگیرد، افزود: متاسفانه دریانوردان از امنیت شغلی خوبی برخوردار نبوده‌اند. از این روی، لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت راه و شهرسازی در تعاملی سازنده به افزایش رضایتمندی این قشر و رفع دغدغه‌های آن‌ها توجه کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توجه به معافیت‌ها از حیث سربازی می‌تواند به مطالبات جامعه دریانوردان پاسخ بدهد، گفت: مجلس آماده تصویب هر قانونی که مطالبات دریانوردان را پاسخ دهد، بوده و از این رو هیچ مشکلی وجود ندارد.

رضایی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با صنعت دریانوردی خود توانسته‌اند به سطحی از رونق و پیشرفت دست یابند، افزود: کشور ما نیز با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که از حیث دریا و نزدیکی به آب‌های بین المللی دارد باید بتواند با در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در این حوزه توفیق حاصل کند.

رفع دغدغه دریانوردان هر چند با تحمیل هزینه به کشور، عواید بسیاری برای مردم خواهد داشت

وی با اشاره به حضور در میان دریانوردان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته نشستی با حضور دریانوردان برگزار و دغدغه‌های آن‌ها بررسی شد. امید است سال جاری نیز بتوانیم با حضور در میان این عزیزان به مشکلات آن‌ها گوش کرده و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان، با بیان اینکه نقش نیروهای دریایی در ارتش و سپاه در خصوص حراست از آب‌های کشور بی‌بدیل است، تصریح کرد: رفع دغدغه دریانوردان هر چند با تحمیل هزینه به کشور باشد، در آینده عواید بسیاری برای مردم و کشور خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز دریانوردی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی دریانوردان گام‌های موثری در ارتقای جایگاه حقوق شهروندی دریانوردان و رعایت کرامت انسانی برمی‌دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز