خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری جلسه شورای عالی کار با موضوع مزد/احتمال شرکت اعضای کارگری/تامین اجتماعی در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۱۸

علی خدایی گفت: به احتمال زیاد اعضای کارگری، عصر امروز (19 اسفند ماه) در جلسه شورای عالی کار حضور خواهند داشت، لیکن بحث تامین اجتماعی در نشست امروز، در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از ناتمام ماندن جلسه شورای عالی کار در بیست و نهم بهمن به دلیل خروج اعتراضی نمایندگان کارگری و کارفرمایی، امروز (نوزدهم اسفند) راس ساعت چهار عصر قرار است جلسه شورای عالی کار بازهم تشکیل جلسه بدهد. در جلسه امروز؛ شخص وزیر کار شرکت خواهد کرد.

علت خروج نمایندگان کارگری و کارفرمایی از جلسه قبلی، تصویب بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه و تلاش برای دست‌اندازی دولت به منابع مالی تامین اجتماعی بود. به همین دلیل است که علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) می‌گوید: اگر در جلسه امروز شرکت کنیم، بحث تامین اجتماعی در اولویت خواهد بود و ابتدا دغدغه‌های کارگران در زمینه تامین اجتماعی با شخص وزیر مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه «به احتمال زیاد» در جلسه امروز شرکت می‌کنیم، گفت: به‌طور قطع در صورت شرکت، از آقای ربیعی در ارتباط با راهکارهای پیش روی تامین اجتماعی و چگونگی لغو بند «ز» پرس‌وجو خواهیم کرد و پس از آن به سراغ مباحث مزدی خواهیم رفت.

خدایی بازهم تاکید می‌کند که هنوز به تصمیم نهایی در ارتباط با شرکت در جلسه نرسیده‌ایم و رایزنی در ارتباط با تصمیم نهایی با هم‌اندیشی با اعضای اصلی و مشاورِ گروه کارگری شورای عالی کار در حال انجام است.

او یکی از مهم‌ترین دلایلی که احتمال شرکت در جلسه را افزایش می‌دهد، حضور شخص ربیعی می‌داند و می‌گوید: بدون شک به این علت که احتمال طرح مطالبات اصلی و به‌طور مشخص بحث تامین اجتماعی وجود دارد، احتمال لغو تحریم شرکت در جلسات شورای عالی کار افزایش یافته‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز