خبرگزاری کار ایران

در جلسه با مسئولان وزارت نیرو مقرر شد؛

کلاه‌زردها ستاره‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۶۶

شورای هماهنگی اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور از توافق جدید با وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از تجمع روز گذشته اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور در تهران، امروز صبح، اعضای شورای هماهنگی اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق با مدیران وزارت نیرو و سازمان توانیر جلسه مشترک برگزار کردند.

به گفته اعضای شورای هماهنگی اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق که به نمایندگی از همکارانشان در این جلسه شرکت داشتند، از آنجا که سازمان توانیر چارت استخدامی خالی برای جذب 4100 اپراتور کار معینِ سراسر کشور را ندارد، مقرر شد که وزارت نیرو از سازمان امور استخدامی کشور درخواست کند برای بیش از هزار نفر از اپراتورها که برایشان چارت خالی نیست، مجوز پُست ستاره‌دار بدهند.

نمایندگان کارگران در تشریح پست ستاره‌دار می‌گویند: از یک طرف دولتی‌ها نمی‌خواهند بدنه دولت بزرگ شود لذا با ایجاد چارت استخدامی جدید مخالفند و از طرف دیگر براساس مصوبه سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی از آنجا که اپراتوری برق فشار قوی، شغل حاکمیتی است، باید با ما قرارداد دائم منعقد کنند. بنابراین ناچاراً قرار است درخواست پُست ستاره‌دار بدهند. یعنی چارت خالیِ موقت ایجاد کنند که فقط تا زمان بازنشستگی شاغل کارایی داشته باشد و بعد از آن از بین برود.

به گفته این کارگران، قرار است نامه درخواست وزارت نیرو در همین هفته جاری به سازمان استخدامی کشور ارسال شود.

اعضای شورای هماهنگی همچنین از قرار دیدار خود با علیرضا محجوب (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) خبر دادند و گفتند: قصد داریم امروز مطالبات خود را با رئیس فراکسیون کارگری مجلس مطرح و از ایشان درخواست کنیم که ما را در پیگیری مطالباتمان کمک کند.

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق براساس مصوبه دولت، خواستار تبدیل وضعیت و عقد قرارداد دائم با وزارت نیرو هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز