خبرگزاری کار ایران

سعید مازندرانی مطرح کرد؛

کاهش ۷ درصدی شکایات کار در استان گلستان/تشکل‌های کارگری تقویت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۷۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در ده ماهه نخست سال جاری، شکایات کار در استان گلستان، ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌است.

به گزارش ایلنا، سعید مازندرانی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان) در ارتباط با عملکرد ده ماهه حوزه روابط کار گفت: در سال ۹۶ تعداد ۵ هزار و ۶۲ دادخواست در هیات‌های تشخیص و هزار و ۱۴۵ دادخواست در هیات‌‌های حل اختلاف گلستان طرح شد؛ بنابراین در مجموع، ۶ هزار و ۲۰۷ پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان  سیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد کاهش شکایات را شاهد بودیم.

وی افزود: میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌های هیات تشخیص ۱۵ روز و پرونده‌های حل اختلاف ۳۳ روز بود که درنهایت ۴۳ درصد پرونده‌ها به صورت توافقی و سازش حل و فصل شد. یعنی این تعداد پرونده به دستگاه‌های قضایی مانند دادگستری و دیوان عدالت اداری ارجاع نشد که همین موضوع به معنای کاهش هزینه‌های مردم و دولت است.

مازندرانی با اشاره به اینکه ۷ کارگاه با ۴۰۵ کارگر در استان به منظور حفظ اشتغال مورد حمایت قرار گرفتند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳ هزار و ۶۹۳ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

وی اذعان داشت: تشکیل ۸ شورای اسلامی کار برای کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر و ۴۵ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی برای کارگاه‌های بالای ۱۰ نفر، از دیگر اقدامات حوزه روابط کار در ده ماهه نخست سال ۹۶ است که به معنای تقویت تشکل‌های کارگری است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی بیان کرد: تعداد بازرسی‌های موردی و ادواری کارگری ۲۰هزار و ۴۹ مورد بود که از این تعداد ۴۵ بازرسی از معادن بوده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز