خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رویکردهای مطالعاتی اعتیاد در جامعه کار و تولید باید خانواده محور و توانمندساز باشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۰۰

سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکردهای مطالعاتی برای مطالعه در زمینه اعتیاد در جامعه کار و تولید باید خانواده محور و توانمند ساز باشد.

به گزارش ایلنا، در اولین روز از هفته پژوهش، نشست تخصصی «طرح برآورد شیوع اعتیاد و استقرار مداخلات پیشگیری در جامعه کار و تولید» با حضور ابراهیم صادقی فر سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محققین و پژوهشگران این طرح در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست صادقی فر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد شکاف بین تحقیق به عمل، نود به ده است، گفت: این بدین معناست که از هر صد تحقیقی که انجام می‌شود به ۱۰ مورد عمل می‌شود.

وی تاکید کرد: این در حالیست که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش بر این بوده که تحقیقات مبتنی بر عمل باشد و کار پژوهشی با اجرا همراه باشد و آنچه بررسی شده است به بوته عمل گذاشته شود.

وی در این زمینه به تحقیق «دیده‌بان جهانی کارآفرینی» که موسسه کار و تامین اجتماعی انجام داده است، اشاره کرد و گفت: این موسسه برای این تحقیق که به رابطه بین صنعت و دانشگاه می‌پردازد جایزه‌ای جهانی دریافت کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی_ اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد در بحث آسیب‌های اجتماعی جامعه کار و تولید ۵۰ تا ۶۰ درصد مولفه‌های سلامت مرتبط با مولفه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که باید به صورت دقیق‌تر و جدی‌تر در خصوص مولفه‌ها و پدیده‌های اجتماعی تحقیق کنیم و در این راستا ما رویکرد‌های خانواده محور و توانمند ساز را بیشتر مورد توجه قرار دادیم.

وی گفت: در «طرح برآورد شیوع اعتیاد و استقرار مداخلات پیشگیری در جامعه کار و تولید» کارهای خوبی در زمینه پیشگیری و درمان انجام شده است و بر اساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای داشتیم بسیاری از بهبود یافته‌ها را تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دادیم و همچنین در بحث درمان بسیاری از آن‌ها تحت پوشش طرح بیمه سلامت رفتند.

صادقی‌فر در خصوص اشتغال بهبود یافتگان گفت: در این زمینه نیز معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال «بسته حمایت اشتغال» را طراحی و این بسته را به سازمان‌های مختلف ارجاع داده است.

وی خاطر نشان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ما باید مداخلات پیشگیری خود را داخل کارگاه انجام دهیم.

صادقی‌فر در پایان تصریح کرد: طرح «ارزیابی سیمای سلامت روان» نیز در جامعه کار و تولید انجام شده است و در این زمینه برنامه‌هایی برای پیشگیری نیز طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز