خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به لنج داران بابت سوخت تخفیف داد/ دولت به جای ایجاد منطقه آزاد به فکر مردم ضعیف باشد

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۳۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید از مشاغلی که به صورت سنتی در ایران رواج دارد حمایت کند زیرا وضعیت کشور به نوعی است که نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد.

هدایت‌الله خادمی، (عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی) در خصوص افزایش چشمگیر قیمت سوخت لنج‌های باری به خبرنگارایلنا گفت: دولت باید به دلیل وضعیت معیشتی لنج‌داران و ملوانانی که روی لنج‌ها کار می‌کنند، برایشان تخفیف‌هایی در نظر بگیرد نه اینکه با افزایش غیرمنطقی قیمت گازوئیل  شرایط زندگی آنها را سخت‌تر کند.

او ادامه می‌دهد: با توجه به وضعیت ایجاد اشتغال در کشور دولت باید از مشاغلی مانند لنج‌داری حمایت کند زیرا در این وضعیت شیوع بیکاری نمی‌توانیم شاهد از بین رفتن مشاغل موجود باشیم. بسیاری از لنج داران به دلیل افزایش قیمت سوخت شناورهای خود را در رودخانه‌ها رها می‌کنند و پس از گذشت چند مدت این لنج‌ها غرق می‌شود.

خادمی در واکنش به افزایش قیمت سوخت در چند هفته اخیر خاطرنشان می‌کند: در زمینه سوخت با مشکل مدیریتی روبرو هستیم که این مشکل مدیریتی تنها بر روی قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه مانند لنج داران تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر قیمت سوخت لنج‌داران نزدیک به ۱۹۰۰ تومان است در صورتی که در بازار آزاد قیمت آن به ۳۰۰ تومان می‌رسد.

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: نمی‌دانیم چرا قیمت سوخت لنج‌‌ها تا این اندازه افزایش پیدا کرده است. اگر این قیمت برای مبارزه با قاچاق سوخت بود راه‌های دیگری هم وجود دارد زیرا آنهایی که بر روی لنج‌ها کار می‌کنند به دنبال نان حلال هستند و نمی‌توان آنها را با باندهای بزرگ قاچاق سوخت هم‌طراز کرد.

 وی در همین مورد اضافه می‌کند: دولت هرچه سریع‌تر باید وضعیت لنج‌برها را مشخص کند تا بیش از این به این قشر آسیب‌پذیر صدمه وارد نشود و آنها بتوانند شکم فرزندان خود را سیر کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت مناطق آزاد می‌گوید: ما موضوع افزایش قیمت لنج‌برها را به صورت جداگانه با مقامات وزارت کشور و همچنین وزیر نیرو، در مجلس صحبت کردیم. مسئولان دولتی به جای تاسیس منطقه آزاد که محلی برای دلالی خودروهای خارجی شده است به فکر وضعیت مردم ضعیف و تحت فشار جامعه باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز