خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد صنفی کارگران استان یزد:

کارگران واحدهای بحرانی کاشی‌‌ در یزد، کارفرمای مشترک دارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۴۵

به گفته مسئول نهاد صنفی کارگران استان یزد بیشتر کارخانه‌های کاشی سازی که در این استان با شرایط بحرانی مواجه هستند، زیر نظر مالکیت و مدیریت واحد اداره می‌شوند.

رضا باهنر، رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مشکلات کارگران کارخانه‌های مختلف کاشی سازی استان یزد در حالی است که مالکیت و مدیریت  بیشتر این واحدها به اشخاصی واحد تعلق دارد.

کارخانه کاشی کویر یزد و کارخانه کاشی شیرکوه یزد از جمله واحدهای کاشی‌سازی استان یزد هستند که کارگرانش در ماه‌های اخیر با مشکل روبرو بوده‌اند.

به عقیده این فعال صنفی کارگری بخشی از مشکلات پیش آمده برای این کارگران به انحصاری بودن صنعت کاشی سازی بازمی‌گردد.

باهنر در توضیح این ادعای خود می‌افزاید: بیشتر واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند اما شرایط کارخانه‌های کاشی سازی خاص‌تر است و این درحالی است که بیشتر کارگران صنایع کاشی دستمزدی نزدیک به حداقل‌های قانونی دریافت می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: در کارخانه‌های کاشی‌سازی بیش از سایر کارخانه‌ شاهد بروز مشکلاتی چون عدم پرداخت به موقع و نادیده‌گیری حقوق کارگران هستیم. البته در دیگر کارخانه‌ها نیز مشکلاتی مشابه وجود دارد اما ماننده کارگران کاشی سازی بحرانی نیستند.

این مقام صنفی افزود: مشکلات این کارخانه‌ها به مدیریت آنها باز می‌گردد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارخانه‌هایی که مشکل دارند مدیریت مشترکی دارند. این بدان معنا است که یک صاحب سرمایه‌، مسئولیت سه تا چهار کارخانه کاشی‌سازی را بر عهده دارند.

باهنر در عین حال ادامه داد: در سال‌های گذشته کارخانه‌های نساجی یزد دچار مشکلات بسیاری بودند. در چهار پنج سال اخیر با تغییر هیات مدیره اکثر کارخانه‌ها وضعیت کارگران به حالت عادی بازگشته و چنانچه در حال حاضر کارگران آنها مشکل خاصی در روند کاری خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز