خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار مطرح کرد:

افزایش کارانه پزشکان بی عدالتی در درمان /بیمه‌ها ورشکسته شدند تا طرح تحول سلامت سرپا باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۰۷۹

دبیرکل خانه پرستار، معتقد است که طرح تحول سلامت کارانه پزشکان را به قدری افزایش داده است که کارانه‌ پرستاران در مقابل آن اصلا به چشم نمی‌آید.

«محمد شریفی مقدم»، دبیرکل خانه پرستار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: در طرح تحول سلامت به بهانه کاهش «زیر میزی بگیری» توسط پزشکان کارانه پزشکان را به صورت نجومی افزایش دادند.

شریفی مقدم با بیان اینکه معیشت پرستاران قربانی اجرای غلط طرح تحول سلامت شده است، تصریح کرد: در حدود 5 هزار میلیارد تومان هزینه کارانه پزشکان است که از این میزان  4 هزار میلیارد تومان سهم پزشکان هیات علمی و هزار میلیارد تومان سهم  کارکنان غیر پزشک است.

وی ادامه داد: از این میزان  500 میلیارد تومان سهم پرستاران است که اگر این میزان را بین پرستاران تقسیم کنیم به هر نفر چیزی در حدود 500 هزار تومان می‌رسد.

شریفی مقدم ورشکستگی بیمه ها را از نتایج اجرای غلط طرح تحول سلامت دانست و افزود:  پرداخت‌های نجومی به پزشکان متخصص موجب ورشکستگی بیمه‌ها شده است؛ به گونه‌ای که وزیر بهداشت از بدهی 11 هزار میلیارد تومانی بیمه سخن می‌گوید، اما ایشان نمی‌گویند که بدهی های ایجاد شده از برکت طرح تحول سلامت بوده است.

شریفی مقدم افزود: ورشکست کردن بیمه دستاورد بزرگی نیست که وزیر بهداشت بر روی آن مانور می‌دهد و مسئولین تامین اجتماعی را به عدم  رسیدگی به درمان بیمه شدگان  این سازمان متهم می‌کند.

دبیرکل خانه پرستار افزود: هم اکنون صندوق‌های بیمه‌ای در مرز ورشکستگی قرار دارند و ادغام آنها در طرح تحول سلامت با اصرار وزیر بهداشت صندوق‌ درمان تامین اجتماعی را هم به مرز ورشکستگی کامل می رساند.

دبیرکل خانه پرستار، در پایان با بیان اینکه طرح تحول سلامت، موجب چند برابر شدن تعرفه‌های پزشکی شده است، تصریح کرد: تامین منافع پزشکان طرح تحول سلامت را تا حدی منحرف کرد که دیگر نمی‌توان از عدالت در درمان  صحبت کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز