خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

مساجد می‌توانند پنجره‌ای برای عرضه خدمات اجتماعی باشند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست «خیر جمعی و مسائل حوزه رفاه اجتماعی» با علما و طلاب حوزه علمیه شرق تهران بر ضرورت تقویت نقش مساجد در مناسبات اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «علی ربیعی» که در جمع علما و طلاب  حوزه علمیه جلالی خمینی سخنرانی می‌کرد؛ با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی مثل فقر، طلاق و اعتیاد اظهار داشت: باید تلاش کنیم نقش مساجد در مناسبات اجتماعی تقویت شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و از این منظر مساجد می‌توانند پنجره‌ای برای عرضه خدمات اجتماعی باشند.

ربیعی با تاکید بر اینکه باید بهزیستی را به مساجد گره بزنیم، افزود: در گذشته مردم با رجوع به مساجد مشکلات خود را حل می‌کردند اما حالا کارکرد مساجد ضعیف شده است. به این منظور دولت در نظر دارد با کمک بهزستی مساجد را به مهم ترین کارکرد زندگی اجتماعی مردم در عصر جدید تبدیل کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در توضیح اینکه دولت چه اقداماتی را برای تقویت نقش اجتماعی مساجد دارد، گفت: دولت در نظر دارد با کمک سازمان بهزیستی مراکز مشاوره برای ازدواج، طلاق و رسیدگی به نیازمندان را در مساجد مستقر کند تا تمام کسانی که به دلیل سیاست‌های مخرب دولت قبل آسیب دیده‌اند بتوانند به کمک دولت در مساجد مشکلاتشان را حل کنند.

ربیعی افزایش آسیب‌های اجتماعی را ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب و هزینه عزت کشور دانست و افزود: تمام تلاش دولت یازدهم در سه سال گذشته در جهت برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت و تقویت نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بود زیرا همه به این نتیجه رسیده بودند که تحریم‌ها هزینه‌های کمرشکنی بر اقشار فرودست و دهک‌های میانی و پایین جامعه وارد کرده بود به گونه‌ای که ابتلای هر کدام از اعضای یک خانواده همه آن خانواده به زیر خط فقر می‌رفتند.

ربیعی با اشاره به رشد 3 درصدی اقتصاد کشور اظهار داشت: برای هر درصدی از رشد اقتصادی نیاز به 100 هزاز میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم از این رو هدف دولت یازدهم افزایش سرمایه‌گذاری و جلوگیری از خروج سرمایه‌ها در پی تحریم‌های ظالمانه غرب بود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تهمت‌های اخیری که به دولت زده شده است را ناروا  و  بر خلاف مصلحت نظام دانست و افزود: دولت تلاش دارد با کمک مجموعه نظام با گسترش فقر و تمامی آسیب‌های اجتماعی مبارزه کند اما عده ای با تهمت و هتک حرمت به دولتمردان که دلسوزانه برای تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند، قصد دارند مجموعه نظام را تضعیف کنند که بنده آن در ادامه سیاست‌های مخرب و آسیب زای سال‌های گذشته می دانم.

ربیعی در خصوص چگونگی تلاش وزارت کار برای فقر زدایی از کارگران و اقشار فرودست، اظهار داشت: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد اقتصاد کشور دارای 56 درصد کسری رشد بود و 76 درصد بین مزد و تورم فاصله افتاده بود ضمن اینکه ورودی‌های اقتصادی کشور در پی کاهش قیمت نفت شدیدا پایین آمده بود اما با این وجود وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توانست 11 میلیون فقیر شهری را بیمه کند و در کنار آن هم دولت بیش از 3 میلیون ثروتمند را از فهرست دریافت یارانه خارج کرد تا بتواند ثروت را عادلانه برای تمامی اقشار جامعه توزیع کند.

کد خبر : ۳۸۵۷۸۴