خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

دولت تکلیف مستمری کارگران بازنشستگان را روشن کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۸۵۳

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی معتقد است: تامین اجتماعی باید هرچه سریعتر به وظیفه خود که تعیین افزایش مستمری ها بر اساس قانون است عمل کرده و جامعه بازنشستگان را از این بلاتکلیفی خارج کند.

«اکبر عیوضی»، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهر تهران، در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: در سومین ماه سال جدید هستیم ولی هنوز میزان  افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است.

وی افزود: علیرغم وعده های مکرر دولت در سال گذشته مبنی بر افزایش 20 تا 40 درصدی مستمری ها، در روزهای اخیر مستمری بازنشستگان دولت بین 12 تا 20 درصد افزایش یافته اما همین میزان افزایش نیز هنوز برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام نشده است.

عیوضی با تاکید بر این که مطالبه اصلی جامعه بازنشستگان، افزایش مستمری ها بر طبق قانون و اجرای دقیق ماده 96 قانون تامین اجتماعی است، گفت: سازمان تامین اجتمای باید به وظایف قانونی خود عمل کند که تا کنون در انجام آنها قصور کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه اختیار تامین اجتماعی از دست بیمه شدگان خارج شده است و ساختار آن، صددرصد دولتی است و جالب اینجاست که مسئولان سازمان خود را موظف به پاسخگویی به بازنشستگان نمی دانند و منتظر دستورات دولت هستند.

این فعال صنفی بازنشستگان با بیان این مطلب که ما بیمه شدگان معتقدیم سازمان تامین اجتماعی هیچ ارتباطی به دولت ندارد گفت: اجازه بدهند اختیار تصمیم گیریها به دست خود بیمه شدگان باشد و دولت فقط نظارت بکند.

عیوضی با انتقاد از ساختار مدیریتی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: احیای سه جانبه گرایی و شورای عالی تامین اجتماعی تنها راهکاری است که می تواند به مشارکت بازنشستگان و بیمه شدگان در تصمیم گیریها بیانجامد.

وی در پایان گفت: امیدواریم تعیین افزایش مستمری ها به گونه‌ای انجام شود که نارضایتی بازنشستگان و مستمری بگیران را در پی نداشته باشد، چرا که اگر به این نارضایتی دامن زده شود، تبعات منفی آن در انتخابات بعدی ریاست جمهوری و در کاهش میزان مشارکت مستمری بگیران هویدا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز