خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش پلیس سیاتل برای راهپیمایی روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۲۸۰

در سیاتل راهپیمایی‌های کارگران و مهاجران و اخیراً تظاهرات آنارشیستی و ضد سرمایه‌داری به خشونت کشیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سیاتل تایمز، بیش از یک قرن در روز اول ماه می تظاهراتی در حمایت از حقوق کارگران صورت گرفته‌است.  در این روز که  سابقه سیاسی پیچیده‌ای دارد، تظاهرات عمدتاً صلح‌آمیز در سراسر جهان برگزار می‌شود.

روز جهانی کارگر همچنین به روز اول ماه می معروف است که نشانه تاریخی از اعتراض‌های سال ۱۸۸۶ است. در این روز،  کارگران صنعتی در شیکاگو به عنوان «جنبش روز کاری هشت ساعته» اعتصاب کردند و خواهان کاهش ساعت کاری از ۱۰ ساعت به ۸ ساعت و تعدیل شرایط کار شدند.  پلیس در تلاش برای شکستن اعتصاب، با تظاهرات‌کنندگان درگیر شد. در طول این خشونت، یک بمب منفجر شد و یک افسر پلیس جان باخت. معترضان و ماموران بیشتری نیز متعاقب آن کشته شدند.

در سال‌های اخیر، جنبش حمایت از کار در سراسر آمریکا از واژه «روز اول می» برای اعتراض‌ها به  شرایط کار و دستمزد استفاده می‌کنند. گروه‌های مهاجر نیز در سال ۲۰۰۶ این واژه را برای نامیدن تظاهرات برای اصلاح قانون مهاجرت استفاده کردند.

در سیاتل، اعتصاب های  اول می به سال ۱۹۱۹ باز می‌گردد. تظاهرات در سال‌های اخیر عمدتا مسالمت آمیز بوده و گروه‌های کارگر و مهاجر این راهپیمایی سالانه را  برگزار کرده‌اند.

اما برای چهار سال متوالی – از سال ۲۰۱۲ تا کنون-  معترضانی که به عنوان آنارشیست و مخالفان سرمایه‌داری شناخته شده‌اند  با پلیس درگیر شده و به تخریب و خرابکاری در سیاتل دست زده‌اند. پلیس با برگزاری کارگاه‌های آموزش مدیریت تظاهرات و بررسی وقایعی که در سال‌های قبل در این روز اتفاق افتاده است، در حال آمادگی برای رویدادهای احتمالی سال جاری است.

در تظاهرات سال ۲۰۱۶،  پلیس برای اعتراض‌های صلح‌آمیز عصر یکشنبه و راهپیمایی غیرمجاز ضد سرمایه‌داری که قرار است ساعت ۶ بعد از ظهر در «پارک وست لیک» برگزار شود، آماده شده‌است.  انتظار می‌رود راهپیمایی گسترده‌ای صورت گیرد به ویژه این‌که با تعطیلات آخر هفته نیز مصادف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز