خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

هم دلی دولت و مجلس به نفع همه اقشار جامعه است

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۶۷۸

یک فعال کارگری گفت:حضور آگاهانه کارگری در پای صندوق‌های رأی باعث راه یابی نمایندگانی با دغدغه حمایت از کارگران به مجلس است که تغییرات مهمی را در معیشت کارگران و شکوفایی اقتصاد و جامعه کار،تولید را در پی خواهد داشت.

«عید علی کریمی»، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین افزود: با توجه به تحولات اقتصادی که قرار است با برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی در جامعه اتفاق بیفتد جامعه کارگری بیش از هر زمان دیگری به همسویی مجلس و دولت برتی تصویب مقررات حمایت از کار و تولید نیاز دارد.

کریمی تصریح کرد: تغییر بدون تلاش صورت نمی‌گیرد بنابراین اگر بخواهیم جلوی هدر رفت سرمایه و انرژی و نیروی کار در جامعه کار و تولید را بگیریم ،نیاز است تحولات اساسی در این قوانین بخش‌ها صورت گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین تصریح کرد: به علت عقب ماندگی صنایع و کارخانجات کشور در سالهای جنگ و سال‌ها تحریم ظالمانه اکنون که شرایط مهیا شده است باید مجلسی روی کارآید که با تصویب قوانین به نفع جامعه کار و تولید دولت را در ایجاد رونق اقتصادی همراهی و حمایت کند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری از مجلس آینده، ایجاد رونق در اشتغال و تغییر در قراردادهای کاری و به رسمیت شناختن تشکل‌های کارگری برای تقویت بیشتر جامعه کار و مشارکت دادن آن‌ها در روند تدوین قوانین جامعه کارگری است.

کریمی تصریح کرد: سعی دولت برکنترل تورم وو رونق اقتصادی می‌تواند با افزایش قدرت خرید کارگران که با افزایش مزد صورت می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران است که لازمه دستیابی به آن قانون گزاری دقیق و هدفمند مجلس و همکاری دولت با مجلس است.

وی افزود: پیگیری و رسیدگی مطالبات جامعه کارگری از دولت باید توسط مجلسی که حامی جامعه کار و تولید است صورت گیرد که این امر حساسیت در انتخاب نمایندگانی آگاه و آشنا به مشکلات و دغدغه‌های جامعه ۴۰ میلیونی کارگری را بیشتر آشکار می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین تصریح کرد: جامعه کارگری با حضور پرشور خود در انتخابات از کاندیداهایی که هدفشان احقاق حقوق کارگران و احیای بازار کار و ترمیم و بازسازی ساختار صنعت است حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: یک مجلس قدرتمند که حامی دولت باشد می‌تواند با استفاده از دارایی‌ها و منابع طبیعی کشور را از رکود و فرسودگی صنعت بازدارد و تحول اساسی ایجاد کند.

کریمی در پایان با تاکید بر لزوم پایبندی کاندیدا‌ها به شعارهای انتخاباتی گفت: نادیده گرفتن جامعه کارگران توسط قانون گزاران و دولت وضعیت اقتصاد کشور را به وضعیت بحران رسانده است که امیدواریم کاندیداهای مجلس با ورود به مجلس مطالبات و دغدغه‌های کارگران و حمایت‌های آن‌ها را فراموش نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز