خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بعد از پیروزی انقلاب روند توسعه در ایران چشمگیر بود

در ششمین روز از دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی مراسمی جشنی با حضور دبیرکل خانه‌کارگر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس اتحادیه کارگران زن و جمعی از اعضای تشکیلات خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید محمد حسن ابوترابی فرد» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به عنوان میهمان حضور داشت گفت: زیرساخت‌های توسعه ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پیشرفت‌های عظیمی را پشت سر گذاشته است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که انقلاب پیروز شد پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، بر ویرانه‌های حکومت شاهنشاهی که در آن هیچ اثری از مردم سالاری وجود نداشت، بنا شد.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی و به تبع ان نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو رکن ولایت فقیه و جمهوریت بنا شده است، افزود: اگر این ارکان نبودند هرگز نمی‌توانستیم در سالهای پس از جنگ به این حد از توان اقتصادی و راهبردی در منطقه تبدیل شویم.

ابوترابی فرد در خصوص پیشرفت ایران بعد از انقلاب افزود: قبلا در ایران پزشکان عمومی ما هندی و پاکستانی بودند ولی در حال حاضر در بعضی از روستاهای ما عمل قلب انجام می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال بابیان اینکه نگاهمان باید معطوف به محوریت تولید باشد تا ببنیم که موتور تولید چگونه حرکت می کند، افزود: برای همین باید در هزینه کردن منابع شفاف سازی کرد تا مشخص شود که اعتبارات اشتغالزایی بابت ایجادو توسعه کدام‌ فضاهای کسب و کار هزینه شده است.

ابوترابی در خصوص مصرف در کشور گفت: میزان 700میلیون متر مکعب گاز از زیر زمین استخراج می کنیم و این گاز را با هزینه زیاد در پالایشگاه تصفیه و در سطح کشور توزیع می کنیم .

وی افزود: اگر این گاز را درست مصرف کنیم و به صورت کلی مصرف خودرا پایین بیاوریم ایران در افق 1404 آینده بهتر از امروز خواهد داشت.

همچنین علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت:انقلاب، صداو فریاداعتراض مردم بوده است و برای همین هیچ دلیلی وجود ندارد که در اجتماعاتی که مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برپا می‌شود مشکلات مردم و به ویژه کارگران با رویکردی انتقادی مطرح نشود.

رئیس اتحادیه کارگران زن تشکیلات خانه کارگر نیز به عنوان دیگران سخنران این مراسم با اشاره به اینکه ایران از نظر ذخایر منابع طبیعی کشوری ثروتمندی است گفت: طلایه داران دوران نفتی در دوران گذشته بود ولی همه درآمدهای نفتی به یک باره غیب شد.

وی افزود: در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همه دشواری‌هایی که در ابتدا با آن مواجه بودیم بلاخره توانسیم در زمینه های صنعتی و کشاورزی به خودکفایی برسیم امابه با اتفاقاتی که در هشت سال گذشته افتاد به ناگهان همه این دستاوردها تا مرز نابودی پیش رفت.

وی با اشاره به سیر تحولات قیمت نفت گفت: زمانی که وارد مجلس پنجم شدیم قیمت هر بربشکه نفت 8 دلار بود و با همان 8 دلار در انتهای مجلس ششم 43 میلیارد دلار ذخایر ارزی داشتیم.

جلودارزاده باتاکید بر نقش مجلس در جلوگیری از فساد گفت: باید نمایندگانی انتخاب شوند که ضمن داشتن تعهد متخصص و کاردان هم باشند.

کد خبر : ۳۴۴۷۱۰