خبرگزاری کار ایران

کارگران فصلی معدن آق‌دره بازهم تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۷۳۱

منابع خبری ایلنا در معدن طلای آق‌دره از تعدیل دوباره کارگران فصلی این واحد معدنی در ماه گذشته خبر می‌دهند.

برپایه این اظهارات که از طریق کارگران این واحد معدنی در اختیار ایلنا قرار گرفته است: امسال نیز قرار داد کار حدود ۳۰۰ کارگر فصلی این واحد معدنی با شروع فصل زمستان دیگر تمدید نشده است.

به نقل از این کارگران گفته می شود که آنها در بهار هرسال فعالیت خود را در معدن آق‌دره شروع کرده و تا شروع سرمای فصل زمستان به همکاری خود با این واحد معدنی ادامه می‌دهند.

منابع کارگری با یادآوری اینکه تعدیل شدگان از یک تا هفت سال سابقه کار دارند،افزودند: زمان بازگشت بکار این تعداد کارگر فصلی بهار سال بعد است اما هیچ تضمینی برای بازگشت بکار این کارگران از سوی پیمانکار بعد از ایام بیکاری وجود ندارد.

به گفته منابع ایلنا از قرار معلوم کارفرما با این استدلال که سرمای فصل زمستان مانع فعالیت کارگران فصلی می‌شود به قرار داد کاری آنها خاتمه می‌دهد و این در حالی است که در سایر واحدهای معدنی مجاور فعالیت کارگران حتی در سرمای زمستان ادامه دارد.

معدن طلای آق دره در۲۵ کیلومتری شهرستان تکاب در منطقه سرد سیر آذربایجان غربی قرار دارد اما به گفته کارگرانی که در این واحد معدنی مشغول کارند برخلاف سالهای گذشته سرمای هوای امسال آنقدر شدید نسیت که امکان فعالیت کارگران متوقف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز